۸۴۰۰واحد راکد در سراسر کشور در دولت سیزدهم احیا شده است

حجت الاسلام رئیسی گفت: با تلاش‌های صورت گرفته هشت هزار و ۴۰۰ واحد راکد در سراسر کشور در دولت سیزدهم احیا شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از سمنان، حجت الاسلام سید ابراهیم رئیسی –ردیس جمهور در مراسم احیای ۲۰۱ واحد راکد استان سمنان در شهرک صنعتی سمنان، با بیان اینکه اشتغال همواره مورد توجه دولت سیزدهم قرار دارد، تاکید کرد: احیای واحدهای راکد در این زمینه پیگیری می‌شود.

وی با بیان اینکه هشت هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی تا کنون احیا شده است، تاکید کرد: هدف‌گذاری شده که واحدهای دیگر هم به چرخه تولید وارد شود لذا نهضت احیا امسال با قدرت دنبال می‌شود.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه افزایش تولید هیچ تناسبی با قاچاق کالا نداردو قاچاق کالا خنجری بر پشت تولید است اضافه کرد: مبارزه با قاچاق کالا می‌تواند کمک به تولید باشد.

وی با تاکید بر اینکه ایجاد اشتغال مورد توجه دولت است، ادامه داد: هشت هزار و ۴۰۰ واحد تولیدی تا کنون احیا شد و به چرخه برگشته  و همچنین هدف‌گذاری شده که واحدهای دیگر هم به چرخه تولید وارد شود.

رئیس جمهور ایران اسلامی ادامه داد: از واحدهایی بازدید کردیم که توسط بانک‌ها تملک شده بود و به مرور زمان گرفتار رکود شدند واین شایسته نیست که وقتی بانک واحدی را به دلیل مسائل مالی تملک می‌کند به خاطر مشغله‌های مالی و پولی از امر تولید آن واحد غافل شوند.

وی همچنین خواستار فعال شدن کارگروهی برای فعال شدن واحدهای تملک‌شده بانک‌ها شد و تاکید کرد: شایسته نیست که واحدی به دلیل بدهی توسط بانکی تملک شود.

حجت الاسلام رئیسی خاطرنشان کرد: امسال از سوی رهبر فرزانه انقلاب سال «جهش تولید با مشارکت مردم» نامگذاری شده است. مشارکت مردم ساز و کارهایی نیاز دارد. یکی از بخش‌هایی که حتما می‌تواند در تحقق شعار سال نقش داشته باشد تعاونی‌هاست. افرادی که در تعاونی‌ها عضو هستند و آمادگی و تمکن دارند می‌توانند به اقتصاد کشور کمک کنند.

رئیس جمهور ایران اسلامی با تاکید بر اینکه استان سمنان در تولید، اشتغال و کار دانش‌بنیان می‌تواند نمونه باشد، ادامه داد: نرخ تورم در استان کاهشی و رشد اقتصادی سمنان افزایشی است. این ها نشان می‌دهد آن‌چه که رهبر فرزانه انقلاب نسبت به آن تاکید کردند مبنی بر رشد تولید و اقتصاد در استان محقق شده است.

وی ادامه داد: خرسندم در جمع مدیران و کارگران و در کارخانه‌ای که نماد احیا است، هستم.

حجت الاسلام رئیسی ابراز کرد: واحد تولیدی کاشی سمنان بیش از ۱۰ سال غیرفعال بود و اکنون با همت مسوولان احیا و کارگران که در گذشته مشغول به کار بودند، دعوت به کار شدند.

وی اضافه کرد: واحد احیا شده تولید کاشی سمنان اکنون در سه خط فعالیت دارد و توسعه خط تولید و افزایش ظرفیت در دستور کار این واحد تولیدی است.

حجت الاسلام رئیسی با بیان اینکه ستاد احیای واحدهای صنعتی و معدنی اقدام خوبی است که در استان سمنان صورت گرفته است، گفت: باید این تلاش‌ها تداوم پیدا کند.

وی همچنین به تعاونی‌های مسکن کارگری اشاره کرد و گفت: یکی از نیازهای کارگران مسکن است که در این ارتباط دولت اقدامات خوبی را صورت داده است.

رئیس جمهور ایران اسلامی همچنین گفت: تعاونی‌های مسکن کارگران در استان سمنان ایجاد شود و دولت نیز از آن حمایت خواهد کرد.

وی با بیان اینکه برنامه دولت این است که هم از دولت حمایت کند و هم حامی کارگرانی باشد که بازوان توانای آن‌ها می‌تواند کارهای بزرگی را در عرصه اقتصادی و تولیدی کشور رقم بزند افزود: برنامه‌ها و اقدامات دولت در همین جهت است که بتواند مسکن کارگری را فعال کند و تعاونی‌های کارگری را برای رفع مشکل مسکن کارگران عزیز فعال شودو در تمام کشور اعلام شده که این تعاونی‌ها فعال شوند و زمین‌ هم برای ساخت مسکن کارگری در اختیارشان قرار بگیرد.

رییس‌جمهور تصریح کرد: فعال شدن تعاونی‌های مسکن و تعاونی‌های مصرف در دستور کار دولت قرار دارد و از این اقدام حمایت می‌کنیم. مدیران هم در تلاش هستند که مساله دستمزدها و مسکن و درخواست‌های متعدد کارگران از سوی کارفرمایان و دولت محقق شود تا تولید بدون دغدغه دنبال شود.

کد خبر 1759384

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha