برگزاری کنگره ملی ابن حسام خوسفی در چهار مرحله برنامه ریزی شد

فرخنده با بیان اینکه اختتامیه کنگره ملی ابن حسام خوسفی در ۲۸ آبان ماه سال جاری در مرکز استان برگزار می‌شود، گفت: این کنگره ملی در چهار بخش پژوهشی، فرهنگی، هنری، اختتامیه برنامه ریزی شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علی فرخنده امروز (۳۰ فروردین) در جلسه انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان اظهار کرد: دفتر انجمن آثار و مفاخر فرهنگی استان در سال گذشته راه‌اندازی شده است که برگزاری کنگره ابن حسام خوسفی و بزرگداشت آیت الله تهامی در آخرین جلسه این انجمن در اسفندماه سال گذشته برای سال ۱۴۰۳ برنامه‌ریزی شد.

وی اشاره به اینکه برگزاری کنگره ملی ابن حسام خوسفی شامل چهار مرحله است، تصریح کرد: مرحله اول آن با مسئولیت دانشگاه بیرجند در قالب کمیته علمی و پژوهشی است که فراخون مقالات آغاز شده و حداقل سطح مقالات isc در مجموعه جهان اسلام است و ۲۷ آبان ماه امسال اختتامیه بخش پژوهشی را خواهیم داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی به بخش فرهنگی کنگره ملی ابن حسام خوسفی اشاره کرد و گفت: در همین راستا میزبان جشنواره ملی شعر آئینی در استان خواهیم بود و تربیت ۱۸۰ شاعر جدید آئینی از نسل جوانان و نوجوان برای استمرار این مسیر در مجموعه استان خواهد بود.

فرخنده ادامه داد: همچنین چاپ مقالات واصله از اساتید زبده حوزه ادبیات کشور از دیگر برنامه های بخش فرهنگی این کنگره ملی است که رونمایی آن را در اختتامیه خواهیم داشت.

وی بیان کرد: اختتامیه جشنواره شعر ابن حسام ۲۹ اردیبهشت ماه در استان خراسان جنوبی خواهد بود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با بیان اینکه مرحله سوم کنگره ملی ابن حسام بخش هنری است، افزود: با همکاری دفتر فرهنگستان هنر کشور و اداره‌کل هنرهای تجسمی وزار فرهنگ و ارشاد در نیمه اول آبان ماه جاری با ۲ موضوع خوشنویسی و تصویرنگاری با حضور اساتید برجسته این حوزه‌ها با محوریت اشعار ابن حسم خوسفی، آثار را خلق خواهیم کرد.

فرخنده گفت: پیش‌بینی ما خلق ۲۰۰ اثر خوشنویسی و ۳۰ اثر تصویرگری از مجموعه خاوران‌نامه ابن حسام خوسفی است که در نگارخانه‌های تهران اکران خواهد شد.

وی با بیان اینکه آخرین مرحله هم اختتامیه کنگره ملی ابن حسام در ۲۸ آبان ماه سال جاری در مرکز استان خواهد بود، ادامه داد: بخشی از برنامه‌ها در حوزه زیرساخت و نمایشگاه است که امروز با دستور استاندار خراسان جنوبی بخش مرمت بنای ابن حسام خوسفی صادر شد.


مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان جنوبی با اشاره به اینکه ۹ کمیته برای برگزاری کنگره ملی ابن حسام خوسفی در استان برنامه‌ریزی و امروز احکام مسئولین کمیته‌ها تحویل شد، یادآور شد: برنامه‌های کنگره در سه سطح ملی در شهر تهران، استانی در بیرجند و در سطح محلی در شهرستان خوسف برنامه‌ریزی شده است.

کد خبر 1759389

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha