مفهوم و فرهنگ کرامت به مردم منتقل شود

آیت الله عبادی با بیان اینکه مفهوم و فرهنگ کرامت باید به مردم منتقل شود، گفت: دهه کرامت برای این است که انسان خودش را پیدا کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، آیت الله سید علیرضا عبادی امروز پنج‌شنبه (۳۰ فروردین) در ستاد دهه کرامت استان اظهار کرد: کرامت به معنای بزرگواری در مقابل پستی است و در شناخت انسان زمانی حاصل شد که خداوند فرمود همه فرشتگان در مقابل آدم سجده کنند.

وی با بیان اینکه نامگذاری این دهه به دهه کرامت حالت نمادین دارد، گفت: امام رضا(ع) و حضرت معصومه (س) مصادیق بارز کرامت هستند اما این یک تابلو است و همه برنامه‌ها و بزرگداشت‌ها برای پررنگ نگه داشتن این تابلو برای نوع بشر است و حرکت باید به سوی کرامت باشد.

نماینده ولی فقیه در خراسان جنوبی با اشاره به اینکه همه اشیا مقدمه‌ای برای خلقت انسان بوده‌اند لذا باید کرامت او همواره حفظ شود، گفت: حفظ این کرامت هم به این است که انسان بنده خدا باشد و همه چیز را در خدمت تو قرار داده است.

آیت الله عبادی با بیان اینکه اما اگر انسان طبق دنائت رفتار کند و بنده دنیا شود پست‌ترین موجود خواهد بود، در ادامه عنوان کرد: پست‌ترین انسان کسی است که به جای خدا، پول، مال و شهرت را می‌پرستد و تا این تفکر و فرهنگ اصلاح نشود دنیا دچار تغییر نخواهد شد.

وی تأکید کرد: دنائت و پستی یک فرهنگ است پس کرامت هم یک مسئله فرهنگی محسوب می‌شود و مشکلی که امروز دنیا به آن مبتلا شده روی همین مسئله گره می‌خورد و اگر حل شود تمام مشکلات بشر رفع خواهد شد.

امام جمعه بیرجند با تأکید بر اینکه کرامت یک مسئله فرهنگی است، افزود: صرفا برگزاری مراسم شایسته مسئله بزرگ کرامت نیست بلکه ارزش این اقدامات زمانی است که مفهوم و فرهنگ کرامت به مردم منتقل شود و در جامعه تعمیق پیدا کند.

نماینده ولی فقیه در استان خراسان جنوبی گفت: تمام کارهای ناشایست و مشکلات دنیای امروز به خاطر آن بوده که انسان مفاهیم اصلی را گم کرده و دنبال یافتن آن نیست لذا بدترین چوبی که به خاطر گناه خود از خدا می‌خورد این است که معبود اصلی را فراموش کرده پس دنبال پستی‌ها می‌رود و جنایت می‌کند.

آیت الله عبادی گفت: حکام پست جهان آخرالزمانی اقداماتی انجام می‌دهند که حتی حیوانات درنده هم از آنان ننگ دارند چون خود را گم کرده‌اند پس دهه کرامت برای این است که انسان خودش را پیدا کند.

کد خبر 1759404

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha