اقدامات فرهنگی در زمینه عفاف و حجاب، روشنگرانه، مدبرانه و ایجابی باشد

مخلص الائمه در بیانیه‌ای در خصوص عفاف و حجاب گفت: اقدامات فرهنگی و اجتماعی در زمینه عفاف و حجاب، بایستی روشنگرانه، مدبرانه و ایجابی باشد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی؛ فرزاد مخلص‌الائمه، استاندار استان مرکزی در پیامی به اهمیت عفاف و حجاب اشاره کرد و در این پیام آورده است:

بسم الله الرحمن الرحیم

وَ قُل لِّلْمُؤْمِنَاتِ یغْضُضْنَ مِنْ أَبْصَارِ‌هِنَّ وَ یحْفَظْنَ فُرُ‌وجَهُنَّ وَ لَایبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَ لْیضْرِبْنَ بِخُمُرِ‌هِنَّ عَلَیٰ جُیوبِهِنَّ وَ لَایبْدِینَ زِینَتَهُنَّ إِلَّا لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبَائِهِنَّ... وَ لَایضْرِ‌بْنَ بِأَرْ‌جُلِهِنَّ لِیعْلَمَ مَا یخْفِینَ مِن زِینَتِهِنَّ (سوره مبارکه نور آیه ۳۱)

در ادامه این پیام آمده است، جامعه ایرانی در همه اعصار و ادوارِ پرافتخار خود به زیستِ عفیفانه، شُهره بوده و این مهم بر اساس اسناد متقن تاریخی قبل از ورود اسلام به ایران نیز به عنوان یک هنجار، مورد پذیرش قاطبه بانوان این سرزمین و در سلوک و رفتار ایشان متجلی بوده است و حتی حکومت کودتایی پهلوی با وجود تلاش فراوان جریان روشنفکری وابسته به دربار، نتوانست حجاب از سرِ زنان آزاده ایرانی بَر کِشد.

این پیام می افزاید: با استقرار نظام جمهوری اسلامی، بانوان محجبه و عفیف کشورمان در اوج عزت و افتخار، قله‌های پیشرفت را در نوردیدند و اکنون زن مسلمان ایرانی با حجاب کامل در دنیا به عنوان نماد اسلام ناب شناخته می‌شود.

در بخش دیگر آمده است: مدت زمانی است که دشمنان اسلام و ایران با خیال خام خود، بنیانِ این نقطه قوت و ستون استحکام خانواده را نشانه گرفته‌اند و در توطئه‌ای آشکار به‌ویژه با بهره‌گیری از سلطه رسانه‌ای خود، سعی دارند این فریضه الهی و اخلاقی را دُچار خدشه و نقصان نمایند، اما بنا به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی طرح‌های کهنه و نو «ضدّ زن» به نتیجه نخواهد رسید و هزاران زن کربلایی ما نه‌تنها خطوط سیاه ستم‌های ظاهری را در هم شکسته‌اند، بلکه ستم‌های مدرن به زن را نیز رسوا و بی‌آبرو خواهند کرد و بر همین اساس آحاد مردم و به‌ویژه بانوان مسلمان و حتی زنان اصطلاحاً ضعیف الحجاب نیز در خصوص حق امنیت روانی و اخلاقی و رعایت ارزش‌های دینی و ملی و لزوم رعایت حجاب و برخورد با هنجارشکنان توسط واحدهای قضایی، ضابطین و سایر دستگاه‌های مسئول تأکید و مطالبه جدی دارند.

استاندار مرکزی اضافه کرد: براین باوریم که حیات فرهنگی، وجه تمایز انسان و حیوان و حجاب و عفاف بُعدی از آن می‌باشد. حجاب مسئله‌ای شناختی، تمدّنی، دینی، فرهنگی و عمومی است و تقلیل آن به سطح موضوعات سیاسی از یک‌سو و ساحت فردی از سوی دیگر، ناصواب می‌باشد.

در بخش دیگر این پیام آمده است: در همین راستا و در جهت پاسخ به مطالبه عمومی دغدغه‌مندان، همه دستگاه‌های فرهنگی و اجتماعی استان با لحاظ ظرفیت‌های بومی و نخبگانی و رسانه‌ای موظف‌اند همسو با سازمان‌های ملی، تمام ظرفیت خود را برای گسترش عفاف و حجاب بر پایه مشارکت و عقلانیت و همچنین صیانت از ارزش‌های مبتنی بر شرع مقدس و قانون به کار گیرند.

این پیام می افزاید: بدیهی است اقدامات فرهنگی و اجتماعی در این زمینه بایستی روشنگرانه، مدبرانه و ایجابی باشد، ولی آنجا که عده‌ای معدود و اجیر فکری و عملی بیگانگانِ علاقمند به توقف مسیر پیشرفت کشور و اقلیت هنجارشکنِ خوداکثریت‌پندار به قصد ضربه به شخصیت زنان و دختران، جریحه‌دار نمودن احساسات عمومی، عادی سازی روابط نامشروع و خدشه به حریم عمومی جامعه و امنیت روانی و اجتماعی قاطبه مردم و خانواده‌های پایبند به اخلاق، با کشف حجاب اقدام به اباحه‌گری و ترویج فرهنگ برهنگی نمایند با واکنش متناسب و قاطع ضابطین و دستگاه‌های مسئول مواجه خواهند شد.

استاندار مرکزی در پایان آورده است: امید واثق دارم که مردم نجیب استان امامین انقلاب به ویژه زنان و دختران سرزمین آفتاب با اتّکا، به هویّت غنی ملّی، دینی و انقلابی خویش این مکر و هجمه‌ی شیطانی را دفع و دربرافراشتن پرچم عفاف و حجاب در سپهر ایران اسلامی پیشتاز و سرافراز باشند.

کد خبر 1759430

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha