پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی گفت: هدف فعالیت های کانون های فرهنگی هنری مساجد احیای کارکردهای مساجد و هدفمند کردن فعالیت ها با پیوند مسجد و جوانان است که می تواند نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، همایش مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان سلماس با حضور محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان، کارشناسان ستاد و پورعباس، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلماس در مجتمع فرهنگی هنری ارشاد سلماس برگزار شد.

محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان‌غربی، ضمن تبریک عملیات غرورآفرین «وعده صادق»، گفت: این عملیات سرآغازی برای نابودی رژیم منحوس صهیونستی است.

وی ضمن گرامیداشت یاد و خاطره شهدای انقلاب اسلامی و امام خمینی (ره)، به نقش مهم کانون‌های فرهنگی هنری مساجد در ترویج فرهنگ دینی و انقلابی در جامعه اشاره کرد.

رضایی با بیان اینکه  در سال‌های اخیر که کرونا و مسائل اقتصادی باعث راکد شدن مسجد شده است، گفت: عملی کردن شعار «نهضت بازگشت به مسجد»، احیای کارکردهای مساجد و هدفمند کردن فعالیت ها با پیوند مسجد و جوانان از جمله اهداف اصلی ستاد است که می تواند نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی همچنین بر لزوم استفاده از ظرفیت‌های جوانان در کانون‌های فرهنگی هنری مساجد تأکید کرد و گفت: باید با برنامه‌ریزی و اجرای فعالیت‌های جذاب و متنوع، جوانان را به مساجد جذب کنیم و زمینه را برای رشد و تعالی آنها فراهم نماییم.

کانون‌های مساجد امن‌ترین مکان برای حضور نسل  جوان هستند

رضایی افزود: کانون مسجد، پایگاه بسیج، امام جماعت و هیئت امناء چهار رکن اصلی مساجد هستند که می بایست جهت رسیدن به اهداف مسجد با یکدیگر تعامل داشته باشند.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی ادامه داد: ما در سال های گذشته طبق تفاهم نامه هایی که با دستگاه های فرهنگی، هنری و ورزشی منعقد کردیم مقرر است که اعضای مسجدی کانون های فرهنگی و هنری از ظرفیت این دستگاه ها استفاده کنند.

وی گفت: کانون‌های مساجد امن‌ترین مکان برای حضور نسل  جوان هستند و حضور قشر نوجوان و جوان در داخل مساجد، مسیر زندگی آن‌ها را مشخص و هدفمند می کند.

پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است

دستگاه های هم خانوده وزارت ارشاد از یکدیگر جدا نیست

پورعباس، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلماس نیز در این همایش گفت: جایگاه مساجد از نگاه حضرت آقا و وزیر ارشاد این چنین است که مسجد شاه کلید حل مشکلات جامعه و محله است.

وی افزود: دستگاه های هم خانوده وزارت ارشاد از یکدیگر جدا نیست و باید به یکدیگر در مسائل مختلف کمک کنند، تأکید کرد: باید حوزه اجتماعی و فرهنگی را تقویت کنیم.

رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان سلماس گفت: طبق تاکید وزیر ارشاد به موضوع «نهضت بازگشت به مسجد» این ارگان در خدمت مسجد است که تمام فعالیت های فرهنگی و هنری را در حد توان حمایت کند.

وی بیان کرد: نسل آینده ما کودکان و نوجوانان هستند که در این زمینه باید از ظرفیت های یکدیگر استفاده کرد و باید حوزه اجتماعی و فرهنگی را تقویت کنیم.

پورعباس ادامه داد: باید تمام ارکان مساجد کنار هم باشند و در صورت وجود مشکلات می توان با گفتگو و باهم بودن این معضلات و مشکلات را حل کرد.

پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است

پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است

گفتنی است؛ در پایان این جلسه مدیران کانون های فرهنگی و هنری حاضر در این همایش مشکلات خود را با مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنیر در میان گذاشتند.

در سفر یکروزه مدیر وکارشناسان ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد آذربایجان‌غربی به شهرستان سلماس از کانون فرهنگی هنری شهید علیرضا طالعی مسجد جامع شهرستان سلماس و کانون فرهنگی هنری شهدای وطن اسلامی مسجد امام شافعی روستای سیراب شهرستان سلماس بازدید و از نزدیک در جریان مشکلات این کانون ها قرار گرفت.

پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است

پیوند مسجد و جوانان نقطه مثبتی در احیای کارکردهای مسجد است

همچنین در این همایش، مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد سلماس در خصوص موضوعات مختلفی از جمله:  اهمیت و نقش کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد، راهکارهای ارتقای سطح کیفی فعالیت‌های هنری در مساجد،   برنامه‌های ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان برای حمایت از کانون‌های فرهنگی هنری بحث و تبادل نظر شد.

هدف از برگزاری این همایش، تقویت و ارتقای سطح فعالیت‌های کانون‌های فرهنگی هنری در مساجد سلماس و ایجاد زمینه‌های لازم برای حضور هر چه بیشتر جوانان در فعالیت‌های هنری مذهبی است.

کد خبر 1759433

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha