آموزش سواد رسانه‌ای با تربیت مربی در مدارس اصفهان انجام می‌شود

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: آموزش سواد رسانه ای و خدمات فرهنگی در این خصوص ویژه دانش آموزان با تربیت مربی در مدارس استان اصفهان انجام می شود.

«مهدی نم نبات» در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان اصفهان به موضوع سواد رسانه ای و اهمیت آن اشاره کرد و اظهار داشت: یکصد نفر از مربیان و معاونین پرورشی استان اصفهان دوره مقدماتی و تکمیلی سواد رسانه ای را فراگرفته و خدمات آن به دانش آموزان می رسد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان افزود: فراگیران این دوره های آموزشی فعالیت فرهنگی و مهارت آموزی را در مدارس برای دانش آموزان انجام می دهند.

وی با بیان اینکه سواد رسانه ای جز مهمترین نیاز دانش آموزان است، تصریح کرد: سرمایه گذاری در این خصوص ویژه دانش آموزان و خانواده ها مورد توجه قرار گرفته که در سطح استان اجرایی می شود.

نم نبات اضافه کرد: در برخی از مناطق استان اصفهان پلیس فتا، ادارات بهزیستی و فرهنگ و ارشاد اسلامی با مدارس همکاری دارند.

وی به فعالیت های فرهنگی، قرآنی و پرورشی مدارس اشاره کرد و اذعان داشت: نیازهای نسل جدید در راس امور و برنامه ریزی ها قرار گرفته تا متناسب با گروه سنی مباحث اعتقادی و اخلاقی ارائه شود.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان ادامه داد: فعالیت های قرآنی در ایام ماه مبارک رمضان به اوج خود رسیده بود که بیش از ۱۵۰۰ محفل قرآنی در مدارس اجرا شد.

وی یادآورشد: در بعضی از مدارس این مراسم با حضور قاریان برجسته همراه بوده و بعضی هم از ظرفیت دانش آموزان آموزشگاه خود استفاده کردند.

تعامل کانون های مساجد در اجرای طرح های قرآنی

نم نبات با بیان اینکه برخی از محافل قرآنی در مساجد برگزار شده، خاطرنشان کرد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد در این خصوص همکاری دارند.

وی ادامه داد: چهره های قرآنی مدارس به کانون های فرهنگی و هنری معرفی شده اند و نوجوانان در فعالیت های قرآنی مساجد در ماه مبارک رمضان همکاری داشتند.

کد خبر 1759446

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha