برخورد جدی با اخلالگران حوزه‌ی تولید و اقتصاد گیلان

استاندار گیلان با بیان اینکه هر مدیر یا مسئولی که در روند مشارکت مردم در عرصه تولید و اقتصاد کارشکنی و یا سرمایه گذار مردمی را مایوس کند، برکنار خواهد شد گفت: در حوزه داخل استان نباید تهدیدی برای جذب سرمایه گذاری وجود داشته باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت،‌اسدالله عباسی امروز (پنجشنبه ۳۰ فروردین) در نخستین جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان گیلان با اشاره به شعار سال که جهش تولید با مشارکت مردم اظهار کرد: اجازه هیچ تعلل یا رفتار خارج از چارچوب، اعمال نظر شخصی یا مانع تراشی در موضوع تحقق شعار سال را از سوی دستگاه ها نمی دهم.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره بر لزوم ایجاد زیرساخت‌ها و الزامات ورود مردم در عرصه‌ی اقتصاد وتولید افزود: برای تحقق عینی شعار سال با نام جهش تولید با مشارکت مردم مستلزم ریل گذاری اقتصاد بر محور نقش آفرینی عموم مردم است.

عباسی خطاب به اخلالگران در روند مشارکت عمومی در حوزه‌ی تولید و اقتصاد گفت: هر مدیر یا مسئولی که در روند مشارکت مردم در عرصه تولید و اقتصاد کارشکنی و یا سرمایه گذار مردمی را مایوس کند، برکنار خواهد شد.

وی تاکید کرد: چرا باید برای فعال اقتصادی علاقمند به سرمایه گذاری در استانی که بستر برای سرمایه گذاری در آن فراهم است مانع ایجاد کنیم؛ باتوجه به استعدادهایی که در گیلان از نظر استعداد و منابع انسانی هوش برتر وجود دارد باید فرصت سازی کرد.

استاندار گیلان تصریح کرد: درخصوص تحقق شعار سال طبق فرمایش مقام معظم رهبری و تاکیدات رئیس محترم جمهور باید باجذب سرمایه ها و رفع موانع از همه ظرفیتهای موجود در استان استفاده کنیم؛ فرمانداران و مدیران کل استانی نیز برنامه ریزی لازم را برای محقق شدن این مهم در دستور کار داشته باشند.

عباسی اضافه کرد: برای تحقق شعار سال در استان دبیرخانه ای با حضور صاحبنظران، اندیشمندان و صاحبان ایده و فکر در برش استانی تشکیل می شود برای این کار ظرفیت های که در استان بویژه در بخش مردمی وجود دارد باید با برگزاری جلسات، مذاکرات مردمی، شعار سال را تبیین کرده و شفاف سازیی کنیم.

وی گفت: جلب مشارکت مردمی با خصوصی سازی متفاوت است که در آن عده ای سرمایه نهفته جامعه را به ورطه نابودی کشاندند، اصل ۴۴ قانون اساسی در جای خود باید به درستی انجام شود اما آنچه ما مد نظر داریم و باید بدنبال آن باشیم سرمایه های انسانی، دانش بنیان و استعدادهای دانشگاهیان اساتید و دانشجویان و صاحبان ایده و طرح است.

استاندار گیلان بیان کرد: باید بستر را برای تولید و تجاری سازی فراهم کنیم تا صرفا در حد یک ایده باقی نماند و این امر نیازمند به تسهیلات و بستر سازی مناسب است.

برخورد جدی با اخلالگران حوزه‌ی تولید و اقتصاد گیلان

وی به مزیت‌های نسبی استان در بخش‌های اقتصاد گردشگری، دانش بنیان، کشاورزی و دریا محور اشاره کرد و افزود: این ظرفیت ها باید به معنای واقعی تحقق یابد و با رفع موافع موجود و براساس چارچوب و قوانین تعیین شده شرایط را به گونه ای فراهم کرد که سرمایه گذاران به سمت سرمایه گذاری در استان جذب شوند.

عباسی همچنین بر لزوم توزیع عادلانه‌ منابع پیش بینی شده در بودجه‌ سال ۱۴۰۳ اشاره و تصریح کرد: در بودجه‌ امسال، اعتبارات خوبی در حوزه‌ مدیریت پسماند، بهبود ظرفیت‌های تولیدی واشتغالزا و نیز حمایت از شهرداری‌ها برای اجرای طرح‌های مهمی، چون طرح تفکیک زباله از مبدا و ساماندهی پسماند مناطق روستایی در نظر گرفته شده که با پیگیری نمایندگان می‌تواند به حصول نتایج مطلوب منتهی شود.

وی از نمایندگان مردم گیلان در مجلس خواست که در تحقق بودجه با دقت نظری که دارند کارها عملیاتی شود، افزود: در کارگروههای مختلف شورای برنامه ریزی و توسعه استان؛ برنامه ریزی ها براساس آمایش سرزمینی، توزیع عادلانه منابع و شناسایی سرمایه گذاران انجام شود.


در ادامه‌ این نشست ابراهیم نجفی، رییس مجمع نمایندگان گیلان و نماینده مردم شهرستان آستانه اشرفیه، جبار کوچکی نژاد و محمدرضا احمدی از نمایندگان مردم رشت و خمام، احمد دنیامالی، نماینده‌ مردم بندرانزلی و خلیل بهروزی فر، نماینده‌ مردم فومن و شفت در مجلس شورای اسلامی هر یک در سخنانی الزامات و اولویت‌های تخصیص منابع در مناطق مختلف استان را تشریح کرده و بر لزوم توجه به طرح‌های حوزه‌ی سلامت، ساماندهی پسماند، مدیریت فاضلاب ها، حمایت از بخش کشاورزی و صنعت و همچنین طرح‌های نیمه تمام بویژه در حوزه‌ سلامت تاکید کردند.

محمد رستمی، رییس سازمان مدیریت وبرنامه ریزی گیلان هم در این نشست گزارشی از روند بودجه بندی وبودجه ریزی استان در راستای تسریع در روند تحقق شعار سال ارایه کرد و گفت: در همین راستا راهکارهایی تهیه وتدوین شده تا تخصیص منایع در مسیر درست خود توزیع شود و به توسعه‌ی متوازن در مناطق مختلف شهری وروستایی بیانجامد.

علیرضا نوروزی، مدیرکل امور اقتصادی و دارایی گیلان نیز در این جلسه اظهار کرد: گیلان با هوشمند سازی ۲۷ هزار مجوز کسب و کار کاغذی هم اکنون در جایگاه دوم کشوری قرار دارد.

برخورد جدی با اخلالگران حوزه‌ی تولید و اقتصاد گیلان

در این مراسم از امید رضا رحیمی رتبه نخست مسابقات رسمی و بین المللی قرآن کریم، مهناز قنبری رتبه نخست حفظ کل قرآن کریم در مسابقات رسمی و جهانی دانش آموزی کشور، محمد رضا جعفر پور رتبه دوم حفظ کل قرآن در مسابقات رسمی و جهانی دانش آموزان کشور، عاطفه ناصح رتبه نخست کشور در قرائت تحقیق، ابوالفضل اقدسی رتبه برتر مسابقات رسمی و جهانی دانش آموزان کشور و استاد فلاح پور که نقش اساسی در توفیق این قاریان ایفا کردند با اهدای لوح تقدیر شد.

برخورد جدی با اخلالگران حوزه‌ی تولید و اقتصاد گیلان


کد خبر 1759447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha