چله خدمت به زائرین

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: بزرگترین ویژگی این دوره این بود که خدمت رسانی به زائران قریب به چهل روز و طولانی‌ترین دوران خدمت بود. طراحی یک دوره ماموریت چهل روزه کار آسانی نیست.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد، حجت الاسلام حجت گنابادی نژاد در مراسم شکرانه خدمت قرارگاه عملیاتی ارائه خدمات به زائران اظهار کرد: از تمام کسانی که در ایام نوروز خدمت‌رسانی کردند تشکر و قدردانی می‌کنم. بزرگترین ویژگی این دوره این بود که خدمت رسانی غریب چهل روزه و طولانی‌ترین دوران خدمت بود. طراحی یک دوره ماموریت چهل روزه کار آسانی نیست.

معاون فرهنگی، اجتماعی و زیارت استاندار خراسان رضوی گفت: ما در این دوره میزبان ١٢ میلیون و ۵٨٢ هزار و ٣٧۶ زائر از سراسر کشور بودیم که حدود ٨ میلیون و ۴۶٢ هزار و ٢۵ زائر از مجموعه‌های اقامتی استفاده کردند. همچنین حوزه نظارت و بازرسی در همه بخش‌ها فعال عمل کردند و هزار و ١١۴ نفر کنترل و بازرسی را در بخش‌های مختلف عهده دار بودند.

وی افزود: در سال ١۴٠٠، ٧۴ نقطه حادثه‌خیز در جاده‌های استان شناسایی شد و با اهتمام و تلاش در اداره راهداری و راه و شهرسازی ١٩ نقطه باقی مانده است و انشالله بتوانیم تا سال آینده نیز آنها را مرتفع کنیم.

گنابادی نژاد ادامه داد: امسال برای اولین‌بار فراخوان ایده‌پردازی مردمی با عنوان ایده پردازی شوق زیارت داشتیم که سه هزار نفر شرکت کردند. مجموعه فعالان در حوزه اقامتی زائران با توجه به ماه مبارک رمضان تخفیف ویژه‌ای گذاشتند. در دولت سیزدهم مجموعه مصوبات کارگروه ملی زیارت به صورت دائمی بود. همچنین همیشه در برگشت مسافران مشکل داشتیم، اما امسال با فروش بلیت‌های رفت و برگشت این مشکلات رفع شد.

وی با بیان اینکه ترافیک مشهد آزاردهنده است و باید برای حل مسائل و مشکلات اندیشه بیشتری شود، تاکید کرد: در حوزه اطلاع‌رسانی در ایام نوروز با توجه به تعطیلی مطبوعات باید توجه بیشتری شود. همچنین در حوزه حمل و نقل ریلی و هوایی بیشتر کار شود و باید خدمات فرهنگی با حجم این زائر حضور پررنگ تری داشته باشند.

وی ادامه داد: امسال ٩ هزار و ۴٧٨ گزارش مردمی داشتیم که بیشتر نارضایتی مردم در حوزه تخلفات، درج قیمت بر روی کالاها و گران‌فروشی بود.

چله خدمت به زائرین

تشرف پنج میلیون زائر به حرم مطهر رضوی در شب‌های قدر

سرهنگ هادی امیدوار رئیس پلیس راهور خراسان رضوی نیز در این مراسم اظهار کرد: همه تلاش کردند تا نوروز امسال زائران ایمن تردد داشته باشند. در ایام نوروز برای سفرهای نوروزی در سطح کشور تلاش شد و این تلاش‌ها نیز در خراسان رضوی وجود داشت. اما برکتی که در کار ما وجود دارد بنا به لطف و نظر خداوند و علی بن موسی الرضا (ع) است.

وی افزود: مسیرهای منتهی به حرم به گونه‌ای است که حدود ٩۵ درصد زائران با خودرو شخصی و ۵ درصد با حمل و نقل عمومی به قصد زیارت مشرف می‌شوند. مدیریت این جمعیت و حجم خودرو در این منطقه کار سختی است تلاش می‌شود تا مدیریت به درستی انجام شود.

رییس پلیس راهور خراسان رضوی ادامه داد: امسال در حوادث ترافیکی درون شهری ٨ نفر جان باختند. کنترل این تعداد زائر به لطف و نظر آقا علی بن موسی الرضا (ع) بود.

سرهنگ امیدوار تاکید کرد: ما در نوروز امسال پیش بینی کرده بودیم که سفرها کاهش می‌یابد، اما سفرها برابر سال قبل بود و تلاش شد تا ایمن‌ترین سفر برای زائران مهیا شود. در ایام نوروز جرائم به شکل قابل ملاحظه‌ای کاهش داشت همچنین پنج میلیون نفر را در خیابان‌های منتهی به حرم در شب‌های قدر مدیریت کردیم.

پایان پیام/

کد خبر 1759455

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha