هرگونه حرکت حماقت آمیز اسرائیل مشروعیت حمله به حیفا و تل‌آویو را برای نظام جمهوری اسلامی ایجاد می‌کند

امام جمعه کرمان گفت: هر گونه حرکت حماقت آمیز دشمن به عملیاتی ویران کننده در حجم وسیع تبدیل می‌شود که مراکز مختلف او را به جهنمی برای آنان تبدیل خواهد کرد و باعث مشروعیت حمله به حیفا و تل آویو توسط نظام جمهوری اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ حجت‌الاسلام والمسلمین حسن علیدادی سلیمانی، در خطبه‌ اول نمازجمعه (۳۱ فروردین) در ادامه سلسله مباحث محیط‌های تربیتی از نگاه قرآن کریم گفت: یکی از این محیط‌های مهم محیط آموزش و پرورش است و دست باکفایت مربی باید متربی را در راستای رضایت خداوند تربیت کند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان با بیان اینکه از وظایف مهم مربی این است که نگاه محاسباتی فرد تحت تعلیم را اصلاح و تربیت کند؛ افزود: معلمی که نگاه آخرتی را در تعلیم و تربیت ببیند، موفق است.

وی عدم نگاه یکسان به متربی را از اصولی دانست که آموزش و پرورش باید به آن توجه کند لذا مربی باید خشم و مهر خدایی داشته باشد و الا اگر نفسانی باشد متربی را به انحطاط می‌برد. 

امام جمعه کرمان در خطبه‌ دوم نماز جمعه سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهداء و حضرت عبدالعظیم حسنی علیه‌السلام را تسلیت گفت و به روز بزرگداشت شیخ‌بهایی اشاره کرد و با بزرگداشت سالروز شهادت شهید قرنی گفت: ارتش در آمادگی و با اراده کامل برای انجام هر ماموریتی در جهت امنیت کشور مهیا است.

وی به مناسبت‌های جاری از جمله شکست آمریکا در صحرای طبس، روز استاندارد و روز محیط پاک و محیط زیست اشاره و آن را حق تک تک افراد امروز و نسل آینده دانست و توجه به این حقوق در عرصه‌های مختلف را وظیفه همگان عنوان کرد.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی خاطرنشان کرد: روزگاری آمریکایی‌ها در این کشور اردوگاه زده و حمله به تهران را طراحی می‌کردند که خدا از ما دفاع کرد و طوفان شن طومار آمریکایی‌ها را در هم پیچید.

وی در ادامه با بیان اینکه عملیات وعده صادق، تابلوی تمام نمای اقتدار نظام را به رخ دنیا کشید؛ تصریح کرد:، در رابطه با این عملیات تحلیل‌های فراوانی وجود دارد و حتماً در آینده کتاب‌ها برای آن نوشته خواهد شد و از جنبه‌های مختلف ارزش والایی دارد.

حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی این عملیات را مهم، سرنوشت‌ساز و افتخار آفرین توصیف کرد که در شرایطی شکل گرفت که قریب ۴۰ سال تحت شدیدترین تحریم‌ها قرار گرفتیم اما با این وجود عملیات وعده صادق تنها بخشی از توانمندی دفاعی و نظامی کشور را به رخ دنیا کشید.

وی با بیان اینکه اولین مسئله‌ای که در این عملیات خود را نشان داد و ترجمه "ما رمیت اذ رمیت و لکن‌الله رمی" است؛ قدرت ایمان و نگاه به امدادهای الهی و دومین محور  زعامت رهبری است که با تکیه بر خداوند و بدون ترس و هراس از قدرت‌های مادی مهمترین تصمیم را امضا کرد و بزرگترین قدرت را در بخش دفاعی که رکوردهای نظامی را در بخش های مختلف شکست در صحنه عمل شاهد بودیم.

امام جمعه کرمان رسیدن به فناوری بالا که حاصل دستاوردی بومی و داخلی است را جنبه مهم دیگری از این عملیات دانست و افزود: در برابر صف‌آرایی قدرت های اهریمنی دنیا برای خنثی کردن این عملیات اما به فضل خدا قدرت نظامی ایران دست برتر را داشت.

وی ادامه داد: جرات و شجاعت عملیات و تبدیل صحنه رجزخوانی به عملیات واقعی را بخش دیگری از عملیات وعده صادق است  که اگر دشمن دست از پا خطا کند برخورد می‌کنیم و نکته دیگر اینکه دنیای زر و زور و تزویر همراه با تبلیغات گمراه کننده در برابر اراده پولادین شکست خورده است.
حجت‌الاسلام علیدادی سلیمانی طراحی دقیق و از پیش اعلام شده را از دیگر جنبه‌های این عملیات دانست که در شرایطی اتفاق افتاد که دشمن در آماده‌باش صد درصدی برای خنثی سازی عملیات جمهوری اسلامی بود.

وی گفت: منطق قوی جمهوری اسلامی و توجه به نکات مهمی که در جنگ‌ها ‌کمتر توجه می‌شود در ابن عملیات دقیقاً مورد توجه قرار گرفت و آن اینکه نقاطی که دشمن عملیات‌های تروریستی را از آنجا انجام می‌داد و مرکز عملیات او منهدم و چشم رژیم جعلی کور شد.

وی بیان کرد: این بخشی از قدرت جمهوری اسلامی است و نشان داد هر تجاوز و یا عملیاتی علیه نظام جمهوری اسلامی با عملیاتی قوی‌تری و سیلی محکم‌تر و ویرانگرتر انجام پاسخ داده می‌شود لذا هر گونه حرکت حماقت آمیز دشمن به عملیاتی ویران کننده در حجم وسیع تبدیل می‌شود که مراکز  مختلف او را به جهنمی برای آنان تبدیل خواهد کرد و مشروعیت حمله به حیفا و تل آویو را برای نظام جمهوری اسلامی و شیرمردان مدافع کشور و نیروهای مسلح به صورت رسمی و قانونی مباح خواهد کرد تا هر مرکزی را مورد حمله قرار دهد که امیدواریم دشمن درس گرفته و دست از پا خطا نکند.

امام جمعه کرمان در پایان نشان دادن قدرت نرم نظام جمهوری اسلامی در این عملیات و هماهنگی میدان و دیپلماسی که آرزوی حاج‌قاسم بود را مورد توجه قرار داد و گفت: همه آزادی‌خواهان دنیا و منطقه و هر ایرانی و ایران‌دوست خوشحالی کرده و جشن گرفتند.

کد خبر 1759462

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha