سپاه نماد کارآمدی و سازندگی است

حجت الاسلام اکبر افشارمنش یکی دیگر از ویژگی‌های سپاه را طراوت، معنویت و ولایت‌ مداری دانست و اظهار کرد: سپاه با داشتن قرارگاه‌های سازندگی نماد کارآمدی و سازندگی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از جنوب کرمان، ظهر امروز (۳۱ فروردین ماه) حجت الاسلام اکبر افشارمنش ضمن توصیه به رعایت تقوای الهی، گفت: امام کاظم (ع) می فرمایند؛ «لَیس مِنّا مَن لَم یُحاسِبْ نَفْسَهُ فی کُلِّ یَومٍ» یعنی از ما نیست کسی که هر روز به حساب خود رسیدگی نکند.

امام جمعه رودبار جنوب افزود: اگر کسی هر روز به نفس خود مراجعه نکند، محاسبه نفس نکند، رفتار خود را کنترل و مراقبت نکند، جزء اهل بیت و یارانش نخواهد بود.

وی با اشاره به در پیش بودن سالروز شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا و وفات حضرت عبدالعظیم حسنی، بیان کرد: حضرت حمزه سیدالشهدا جایگاه ویژه‌ای نزد پیامبر (ص) داشت به طوری که آن حضرت فرمود؛ در محشر همه پیاده هستند به غیر از چهار نفر یکی خودم، حضرت صالح، حضرت علی (ع) و حمزه سیدالشهداء.

حجت الاسلام افشارمنش ابراز کرد: امیرالمؤمنین علی (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید؛ حمزه از ماست، حضرت زهرا (س) نیز مدام سر قبر حمزه می‌رفتند این نشان می دهد که حضرت حمزه از جایگاه ویژه‌ای بین اهل‌بیت (ع) برخوردار بودند.


خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به ویژگی‌های مشترک حمزه سیدالشهدا و حضرت عبدالعظیم حسنی، خاطرنشان کرد: از خصوصیات بارز هر دو بزرگوار ولایت‌پذیری از معصوم زمان خودشان می‌باشد، امام هادی (ع) به حضرت عبدالعظیم می‌فرمود؛ «حقا که تو پیرو ما هستی» بنابراین یکی از وظایف مهم ما در زمان غیبت همین ولایت‌پذیری است.

وی ادامه داد: دفاع از دین، هجرت (هجرت حضرت حمزه به مدینه و عبدالعظیم به ری) و مورد تایید بودن هر دو بزرگوار در نزد ائمه اطهار (ع) از سایر ویژگی های حمزه سیدالشهدا و حضرت عبدالعظیم حسنی است.

حجت الاسلام افشارمنش عنوان کرد: پیامبر (ص) فرمود؛ هر کس در مدینه مرا زیارت کند به زیارت حمزه نرود جفا کرده‌ است و  امام هادی (ع) فرمود؛ زیارت عبدالعظیم حسنی ثواب زیارت امام حسین (ع) را دارد.

امام جمعه رودبار جنوب با اشاره به عملیات وعده صادق، خاطرنشان کرد: ملت قهرمان ایران ۴۵ سال منتظر زدن سیلی به اسرائیل بود از فتح خرمشهر شاید هیچ حادثه و رویدادی به شیرینی و حلاوت این عملیات وعده صادق نبود.

وی اضافه کرد: رسیدن موشک‌ها به آسمان بیت‌المقدس فرصتی بود که تاکنون نداشته‌ایم این رویداد عظیم بهار خوبی برای ملت قهرمان ایران است.

حجت الاسلام افشارمنش با اشاره به اهداف اصلی عملیات وعده صادق، تصریح کرد: تثبیت قدرت بازدارندگی جمهوری اسلامی و نواختن سیلی کمرشکن بر رژیم صهیونیستی از مهمترین این اهداف بود که هر دو هدف به نحوه احسن محقق شد.

خطیب جمعه رودبار جنوب ابراز کرد: به گفته اسکات ریتز افسر سابق اطلاعات آمریکا؛ پایگاه هوایی نواتیم اسرائیل حفاظت‌ شده ترین نقطه زمین در برابر حملات موشکی بود که حتی محافظت شده تر از کاخ سفید و کاخ کرملین اما ایران اسلامی با چند موشک آن جا را درهم کوبید و به همه از جمله آمریکا ثابت کرد که هیچ دفاعی در برابر موشک‌های ایران وجود ندارد.

وی تاکید کرد: در علم سیاست صیانت از سه‌گانه کیان، حریم و منافع که از مهم‌ترین دستور کارهای نظام و حاکمیت هر کشوری است و کشورها برای موفقیت از این سه از تمام ظرفیت‌ها بالقوه و بالفعل خود استفاده می‌کنند.

حجت الاسلام افشارمنش ادامه داد: در حماسه وعده صادق در اولین عملیات نظامی مستقیم پیروزمندانه سپاهیان اسلام علیه رژیم سفاک و نسل کش صهیونیستی تحقق اصل هماهنگی های میدان و دیپلماسی جلوه این پیروزی را صد چندان کرد.

امام جمعه رودبار جنوب با بیان اینکه عملیات سپاه ده‌ها پیام داشت و تنها در پاسخ به رژیم صهیونیستی خلاصه نشد، اظهار کرد: سایر دشمنان ایران حساب کار خود را کردند که با کشور قدرتمندی به‌ نام ایران روبه‌رو هستم و این نکته را رژیم غاصب باید بدانند که اگر بخواهد تجاوز به حریم جمهوری اسلامی بکند ایران اسلامی پاسخ کوبنده‌تری به آن‌ها خواهد داد.

وی با اشاره به اینکه یکشنبه دوم اردیبهشت سالروز تأسیس سپاه پاسداران به فرمان حضرت امام در سال ۵۷ بود، یادآور شد: باید بدانید سپاه پاسداران فقط هویت نظامی ندارد بلکه شجره طیبه است که اصل‌ها ثابت و فرعها فی‌السماء است یعنی ریشه آن در زمین ثابت و شاخه آن در آسمان است.

حجت الاسلام افشارمنش با بیان اینکه بالاترین مدال افتخار سپاه دو جمله است، عنوان کرد: یکی از این جملات از حضرت امام (ره) است که فرمود؛ «اگر سپاه نبود کشور نبود» و دیگری از رهبر معظم انقلاب امام خامنه‌ای (مدظله العالی) که می فرماید؛ «من از سپاه راضی هستم و به‌ هیچ وجه نظرم برنمی‌گردد».

خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به ویژگی‌های خاص سپاه پاسداران، خاطرنشان کرد: سپاه یک نیروی واکنش سریع مردمی و انقلابی است که در همه‌ جا و همیشه خنثی کننده توطئه‌های دشمنان بوده، هست و خواهد بود.

وی سپاه را نیروی مولد انقلاب اسلامی دانست و تصریح کرد: بزرگ‌ترین نیروی انقلابی مردمی جهان یعنی بسیج در بستر سپاه جوانه زد و تفکر بسیجی در این نهاد رشد کرد.

حجت الاسلام افشارمنش با بیان اینکه سپاه مشاور امین نیروهای مختلف جهان اسلام است، ابراز کرد: سپاه و نیروهای چهارگانه با سپاه قدس و نیروی هوافضا بخش و سازمان اطلاعاتش مظهر اقتدار و قدرت نظام است.

 امام جمعه رودبار جنوب یکی دیگر از ویژگی‌های سپاه را طراوت، معنویت و ولایت‌ مداری دانست و اظهار کرد: سپاه با داشتن قرارگاه‌های سازندگی نماد کارآمدی و سازندگی است.

 وی با اشاره به بارندگی های اخیر، گفت: از ستاد بحران شهرستان و حضور استاندار در منطقه و تلاش‌های شبانه‌ روزی مسئولان مخصوصا فرماندار و همچنین از بخش خصوصی و دولتی جهت آماده‌ باش و استفاده از دستگاه‌های سنگین تشکر می کنم.

حجت الاسلام افشارمنش عنوان کرد: با توجه به تجربه سیل سال گذشته، کمترین خسارات را داشتیم اما لازم است به‌ صورت اساسی برای احداث سیل‌ بند جیرفت (خرم) تلاش شود.

خطیب جمعه رودبار جنوب با اشاره به اینکه در فصل برداشت محصولات کشاورزی هستیم، تاکید کرد: از آنجایی که محصولات کشاورزی هم از لحاظ اُفت قیمت آسیب دیده اند و هم از نظر سیل، بنابراین برای جبران خسارت‌ها باید چاره‌ ای اندیشیده شود.

کد خبر 1759464

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha