بیان آیات در دانشگاه باعث ایجاد انگیزه حفظ قرآن شد/انس با قرآن انسان را از مسیر انحراف بازمی دارد

یک حافظ کل قرآن اثر قرآن در زندگی امروزی با توجه به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه را یادآور شد و گفت: وقتی انسان با قرآن مانوس شود، از مسیر انحراف فاصله می‌گیرد.

خبرگزاری شبستان__یاسوج: سیده مریم زکی پور، حافظ کل قرآن و به قول خودش حفظ قرآن را از سال ۱۳۹۲ آغاز و حدود چهار سال است که کار حفظ کلام الهی را به پایان رسانده است.

این حافظ کل قرآن مشوق اصلی خود را یکی از اساتید دانشگاه دانست که خود این استاد نیز حافظ کل قرآن بود و در حال تدریس گاهی آیات قرآن را از حفظ بیان می‌کردند، بنده نیز علاقه داشتم که در مسیر حفظ قرآن تلاش کنم و این موضوع انگیزه‌ای برای بنده شد تا به همراه چند نفر از دوستان تصمیم گرفتیم بعد از فراغت از تحصیل در دانشگاه، به سمت قرآن برویم و به لطف الهی این موضوع باعث شد که قرآن را به صورت کامل حفظ کنم.

وی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان ضمن معرفی خود، گفت: حدود چهار سال است که قرآن را حفظ کرده‌ام، یعنی از سال ۱۳۹۲ کار حفظ قرآن را آغاز و در سال ۱۳۹۶ بعد از چهار سال توانستم حافظ کل قرآن شوم.

حافظ کل قرآن کریم با اشاره به اینکه تدبر و حفظ قرآن محدودیتی در امورات زندگی برای وی ایجاد نمی کند، ادامه داد: در خانواده ما همه قرآنی هستند ولی حافظ قرآن به غیر از خودم، کسی نیست و تلاش می‌کنیم تا سایر اعضای خانواده در این راستا یعنی حفظ قرآن حرکت کنند.

زکی پور مشوق اصلی را یکی از اساتید دوران دانشگاه خود دانست که خود این استاد نیز حافظ کل قرآن بود و در حال تدریس، گاهی آیات قرآن را از حفظ بیان می‌کردند و افزود:، بنده نیز علاقه داشتم که در مسیر حفظ قرآن تلاش کنم و این موضوع انگیزه‌ای برای بنده شد تا به همراه چند نفر از دوستان تصمیم گرفتیم بعد از فراغت از تحصیل در دانشگاه، به سمت قرآن برویم و به لطف الهی این موضوع باعث شد که قرآن را به صورت کامل حفظ کنم.

این بانوی موفق قرآنی یادآور می شود: با توجه به عشق و علاقه‌ای که از کودکی به قرآن داشتم و از طرفی با توجه به شرایطی که در آن قرار گرفتم، نیاز به آرامش واقعی و معجزه الهی را به معنای واقعی در این زمینه احساس کردم، به قرآن پناه بردم و کار حفظ قرآنتوسط بنده آغاز شد.

وی به تاثیر قرآن در زندگی خود اشاره می کند و می افزاید: قرآن تاثیر بسیاری بر زندگی بنده داشت و شریک زندگی بسیار خوبی نصیبم شد، از طرفی فرزندی سالم خداوند به من هدیه داد که همه اینها را از تاثیر قرآن می دانم.

زکی پور اثر قرآن در زندگی امروزی با توجه به آسیب‌های اجتماعی موجود در جامعه را یادآور شد و اظهار کرد: وقتی انسان با قرآن مانوس شود از مسیر انحراف فاصله می‌گیرد و کسی که در مسیر قرآن قرار می‌گیرد، می‌تواند برکات بسیاری در زندگی خود به دست آورد.

این حافظ کل قرآن به نوجوانان و جوانان توصیه کرد که در مسیر قرآن و دستورات الهی گام بردارند و بتوانند به فرمان الهی به صورت عملی پایبند باشند.

وی در پایان از استاد خود سرکار خانم «سید زینب حسینیان» که خود نیز حافظ کل قرآن هستند تقدیر و تشکر کرد و گفت: وی از اساتید بزرگوار بنده هستند که با همراهی این استاد و لطف خداوند توانستم قرآن را حفظ کنم.

کد خبر 1759465

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha