عملیات «وعده صادق» نمایش قدرت ایران بود

امام جمعه شهرستان خوی گفت: اقدام ایران در شامگاه ۲۵ فروردین به‌دلیل ابعاد بزرگش به‌جای اعمال قدرت به نمایش قدرت تبدیل شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، حجت الاسلام حجت قاسم خانی امروز در خطبه های نماز جمعه خوی که در مصلای این شهرستان برگزار شد، با اشاره به  ابعاد عظمت عملیات وعده صادق، اظهار کرد: غرب با وجود آگاهی از حملات و بهره‌گیری از فناوری‌های پیشرفته در رهگیری پرتابه‌های ایران ناکام ماند درحالی‌که تهران بخش محدودی از قدرت آتش خود را آن هم در سطح فناوری‌های پایین به کار گرفت.


وی افزود: از سوی دیگر قدرت آتش لحظه‌ای ایران با قدرت آتش سالانه و زرادخانه ابرقدرت‌ها قابل قیاس بود. تمام این تحولات در فضایی رخ دادند که ایران از موشک‌های هایپرسونیک خود یا موشک ویژه‌ای مانند خرمشهر-۴ بهره نبرد و تهران در حوزه پهپادی نیز براساس آنچه رسانه‌ها منتشر کرده‌اند تنها به پهپاد شاهد-۱۳۶ اکتفا کرد که غربی‌ها مدعی‌اند چند سالی است با آن روبه‌رو بوده و راه رهگیری آن را فراگرفته‌اند. رژیم صیهونیسستی و غرب نه موفق شدند در برابر شاهد-۱۳۶ مقاومت کنند و نه تاب و توان امواج پهپادهای ناشناخته و پیشرفته‌تر را دارند.


امام جمعه خوی خاطرنشان کرد:  اقدام ایران در شامگاه ۲۵ فروردین به‌دلیل ابعاد بزرگش به‌جای اعمال قدرت به نمایش قدرت تبدیل شد و ایران با این عملیات قصد داشت به دشمن نشان دهد حداقل اقدامش چگونه دارای اثرات حداکثری است. حرکات بعدی رژیم فرصت و مشروعیت اقدامات بعدی برای اعمال قدرت علیه تل‌آویو را در اختیار تهران قرار می‌دهد.


وی بیان کرد:  اقدام ایران در پاسخ به ترور دمشق چند گام فراتر از عملیات رژیم صهیونیستی بود. به‌لحاظ مسیر و محدوده عمل، جنگنده‌های اف-۳۵ رژیم پس از برخاستن از پایگاه نواتیم در بخش جنوبی فلسطین‌ اشغالی تا منطقه جولان حدود ۳۰۰ کیلومتر پرواز کردند. آنها از فراز جولان موشک‌هایی را پرتاب کردند که پس از جدا شدن از جنگنده با طی دست‌کم ۷۰کیلومتر به ساختمان سفارت ایران برخورد کردند و از این رو کل طول عملیاتی رژیم به ۳۷۰ کیلومتر محدود می‌شد.


حجت الاسلام قاسم خانی گفت: به‌لحاظ عملیاتی رژیم صهیونیستی از چند جنگنده اف-۳۵ خود دست‌کم ۶ موشک پرتاب کرد اما در مقابل بنا بر آمار خود صهیونیست‌ها ایران ۱۷۰پهپاد انتحاری، ۳۰موشک کروز و ۱۲۰موشک بالستیک به‌سمت فلسطین‌ اشغالی شلیک کرد. در برابر استفاده صهیونیست‌ها از شش سلاح پرتابی، ایران ۳۰۰ سلاح را استفاده کرد که نشان‌دهنده برتری ۵۰ برابری ایران است.


وی افزود: غرب برای جلوگیری از ایران دست‌کم سه حوزه پدافندی در اختیار داشت و نخستین حوزه که حوزه‌ای «پیشینی» به‌حساب می‌آید به استفاده از توانمندی نظامی، سیاسی و اقتصادی‌اش برای ایجاد بازدارندگی مربوط می‌شود. غرب با تهدید ایران با این توانمندی‌ها به‌دنبال منصرف کردن تهران از حمله بود که موفق نشد.


امام جمعه خوی ادامه داد: در مرحله دوم و حین حمله حوزه پدافند «آنلاین» غرب فعال شد و غرب از ابزارهای فیزیکی خود مانند سامانه‌های پدافند زمین پایه و هوا پایه برای رهگیری استفاده کرد که ناکام ماندند. و  در مرحله سوم که حوزه‌ای «پسینی» به‌حساب می‌آید پدافند غرب در زمینه ذهنی و رسانه‌ای فعال شد و این پدافند پس از برخورد موشک‌ها به عین‌الاسد، نواتیم و هرجای دیگر، در حوزه ذهنی وارد عمل می‌شود.


وی عنوان کرد: پاسخ ایران برخلاف حمله رژیم غاصب به دمشق دارای ابعاد ژئوپلیتیکی بزرگی بود که یک هشدار به‌نظر می‌رسید و تهران به مدت چند ساعت آسمان هلال شمالی خاورمیانه به وسعت دو میلیون کیلومتر مربع را به دو نقطه کوچک در فلسطین اشغالی دوخت. دوخته شدن جوّ‌ به سطح هشداری به دشمن بود که درصورت تداوم شرارت، زیان‌های ژئوپلیتیکی آنها از حوزه ذهنی به عینی کشیده شده و سرزمین‌هایی از دست آنها خارج می‌شود.


حجت الاسلام قاسم خانی در ادامه به روز ارتش اشاره کرد و گفت:  ارتش جمهوری اسلامی ایران با پشتوانه ای الهی از خون پاک حدود ۵۰ هزار شهید، و ده‏ها هزار جانباز و آزاده هم اکنون با نیروهای زمینی و هوایی و دریایی، با ساختاری ولایی، انقلابی، مردمی، بومی در خدمت انقلاب اسلامی و نظام و مردم است و  این کلمه طیبه الهی هم اکنون تبدیل به قدرتمندترین ارتش منطقه شده است.


وی با اشاره به ارتحال روحانی جهادی خوی تصریح کرد:   از مهم ترین شاخصه های حجت الاسلام حاجی حسینلو که در سطر به سطر زندگی این رفیق عزیز متجلی بود اهمیت نداشتن دنیا بود و  جوانمردی دیگر خصوصیت او بود همچنانکه از فعالیت های جهادی این بزرگوار در عرصه های مختلف مثل رسیدگی به ایتام شهدا و امدادرسانی در ایام زلزله و کرونا مشهود است و  در عرصه فرهنگی نیز به معنای واقعی کلمه یکی از فرماندهان این عرصه بود و طراحی و فعالیت های گسترده فرهنگی و دغدغه مندی در عرصه دانش آموزی و تبیینی خصوصا در حوزه شهدا جلسات مفصلی می طلبد تا افکار و اندیشه و اقدامات این عزیز مطرح و مورد استفاده قرار بگیرد.

کد خبر 1759474

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha