عملیات «وعده صادق» تحقیر رژیم صهیونیستی از داخل خاک ایران بود

امام جمعه شهر پاتاوه به عملیات «وعده صادق» اشاره کرد و گفت: این عملیات، تحقیر رژیم صهیونیستی از داخل خاک ایران و نه از سوریه و لبنان بود که با اطلاع قبلی انجام گرفت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از یاسوج، حجت الاسلام والمسلمین «سید رحمت الله سیادت» ظهر امروز (۳۱فروردین ماه) در خطبه های نماز جمعه شهر پاتاوه، ضمن سفارش خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی، با تبریک هفته سلامت به موضوع تقوا و سلامتی جسم و روح انسان از نظر دین مبین اسلام به بیان سخنی از مولا علی (ع) اشاره و اظهار کرد: «تقوا داروی دردهای جسمی و روحی بشر است، هر چیزی که برای سلامتی جسم و روح انسان مفید باشد، خداوند بر ما واجب و مستحب فرموده! و هر چیزی که مضر بدن و روح انسان باشد، حرام و مکروه می‌باشد»، این همان تقوای الهی است.

امام جمعه شهر پاتاوه با بیان اینکه از نظر اسلام و علم پزشکی، سلامت جسم و روح تا حد زیادی به هم پیوسته است، گفت: نظام تربیتی اسلام نسبت به سلامت همه جانبه انسان و مسلمان از همان آغاز شکل‌گیری نطفه آغاز می‌شود.

وی یادآور شد: اسلام، دین کامل زندگی، سلامتی را یک نیاز بنیادی و تضمین کننده ادامه نسل بشر می‌داند و رهنمودهای بسیاری جهت حفظ و ارتقاء آن می‌دهد.

حجت الاسلام سیادت ادامه داد: در سال ۱۹۴۶ میلادی سازمان جهانی بهداشت در ماده ۲ اساسنامه خود تعریف سه بعدی سلامت زیستی، روانی و اجتماعی را جایگزین مفهوم محدود سلامت، یعنی سلامت جسمی کرد.

خطیب نماز جمعه پاتاوه با اشاره به اینکه اسلام ناب راهنمای مطمئن بشر در تمامی ابعاد زندگی است، گفت: پیامبر گرامی اسلام (ص) فرمودند: «در انسان پاره گوشتی است (که اگر سالم باشد، همه بدن به سلامت آن، سالم است و اگر گرفتار بیماری باشد، همه بدن به بیماری آن، بیمار است)، قلب نام دارد. فرمودند در انسان ۳۶۰رگ است و از این تعداد۱۸۰تا محرک و ۱۸۰ رگ دیگر ساکن هستند، اگر آن رگ‌های متحرک ساکن می‌بود، انسان باقی نمی‌ماند و اگر هم آن رگ‌های ساکن تحرک می‌یافت، انسان از میان می‌رفت».

وی مواردی را که برای سلامت قلب مفید است از لسان مبارک نبی گرامی اسلام (ص) برشمرد و گفت: «تقوا، خوردن سیب، سرکه، انار، عدس و به بخورید که دل را جلا می‌دهد و گلابی، عسل، بوی خوش و روزه گرفتن برای سلامت قلب مفید و جلا دهنده قلب است».

حجت الاسلام سیادت در خطبه سیاسی با بیان اینکه «حماسه وعده صادق، تجلی هنر هماهنگی دیپلماسی و میدان بود»، گفت: در علم سیاست، صیانت از سه گانه «کیان»، «حریم و منافع» از مهم‌ترین دستور کارهای نظام و حاکمیت هر کشوری است، افزود: مهم ترین این ظرفیت ها، دو ظرفیت قدرت سخت یعنی میدان (عرصه عملیات نظامی) و قدرت نرم، یعنی (دیپلماسی) است که این قدرت از برکات انقلاب اسلامی، امامین انقلاب، دولت انقلابی آیت الله رئیسی و خون شهیدان از اوایل انقلاب تاکنون پیروزی‌های بزرگی را به وجود آورد.

امام جمعه شهر پاتاوه با تقدیم سپاس و قدردانی از رهبر معظم انقلاب و فرماندهی کل قوا، روسای سه گانه قوا، نیروهای مسلح به ویژه سپاه قهرمان و وزیر امور خارجه، بیان کرد: عملیات «وعده صادق» با رمز یا رسول الله (ص) بازتاب جهانی بی‌نظیر به 10 دلیل حماسه‌ای بزرگ و تاریخ ساز بود.

وی با اشاره به اینکه این عملیات تهاجم نبود، بلکه پاسخ به عملیات رژیم جعلی به سفارت کنسولگری ما در سوریه بود، گفت: این عملیات برای نابودی اسرائیل نبود، بلکه هدفش زدن پایگاه‌های نظامی مشخص شده این رژیم جعلی بود و این محقق شد و قرار بود گنبد آهنین رژیم را مختل نمایند که محقق شد.

حجت الاسلام سیادت خاطرنشان کرد: هفت موشک فوق صوت به پایگاه‌های نظامی اصابت و همه چیز را نابود کردند، زیرا این عملیات، تحقیر رژیم صهیونیستی از داخل خاک ایران و نه از سوریه و لبنان بود که با اطلاع قبلی انجام گرفت.

خطیب نماز جمعه پاتاوه با بیان اینکه این عملیات معادلات بین المللی را تغییر داد که زمان بزن در روی دشمنان انقلاب تمام شد، اظهار کرد: به اعتراف جو بایدن و دیگران این عملیات، بزرگترین عملیات پهپادی و موشکی تاریخ ایران بود که کمتر از نیم ساعت با پرتاب ۱۲۰ موشک بالستیک از چین و روسیه هم پیشی گرفت.

وی ناکامی غرب در رهگیری قدرت محدود موشکی تاریخ گذشته ایران را یادآور شد و ادامه داد: این فقط نمایش قدرت بود نه اعمال قدرت، آن هم از فاصله ۱۸۰۰ کیلومتر.

حجت الاسلام سیادت خسارت مالی ۱۳۵۰برابری به دشمن را از دیگر مزایای این عملیات دانست و تاکید کرد: عظمت عملیات در شفافیت عمل و اقدام ایران بود.

امام جمعه شهر پاتاوه گفت: عظمت وعده صادق در ابعاد ژئوپلیتیکی و عظمت اقدام ایران از نظر زمان عملیات و در ابعاد بازی روانی و فرسایشی مهم بود.

وی خاطرنشان کرد: طوفان الاقصی و وعده صادق هیمنه استکبار جهانی و رژیم صهیونیستی را فرو ریخت و هر تجاوزی، با پاسخ محکم و پشیمان کننده‌ای روبرو خواهد شد.

 حجت الاسلام سیادت در بخش دیگری از خطبه سیاسی با تبریک دو مناسبت سالروز تاسیس سپاه پاسداران و شکست حمله نظامی آمریکا به ایران در طبس، به تشریح بیانات امامین انقلاب اشاره و تصریح کرد: «شما پاسدارها آیینه مجسم مظلومیت‌ها و رشادت‌های این ملت بزرگ در صحنه نبرد و تاریخ مصور انقلابید، شما فرزندان دفاع مقدس و پرچمداران عزت مسلمین و سپر حوادث این کشورید. سپاه پاسداران، مظهر اقتدار میدانی است که این اقتدار، باعث اقتدار سیاسی، اقتدار هویتی و اقتدار امنیتی می‌شود».

امام جمعه در پایان گفت: سپاه پاسداران، شجره طیبه انقلاب و پاسدار واقعی انقلاب اسلامی و واقعه طبس، نماد شکست پذیری آمریکا و درس هایی ماندگار برای امروز و آینده دارد.

کد خبر 1759485

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha