آیین بزرگداشت هفته سعدی شناسی در نیمروز برگزار شد

آیین بزرگداشت هفته سعدی شناسی با حضور جمعی از شاعران و فعالین فرهنگی و هنری برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زاهدان، آیین بزرگداشت هفته سعدی شناسی با حضورفرماندار شهرستان نیمروز، ریاست آموزش و پرورش، ریاست جهاد کشاورزی، ریاست کتابخانه های عمومی شهرستان نیمروز، شهردار ادیمی و رئیس شورای شهر ادیمی در محل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی با حضور جمعی از شاعران و فعالین فرهنگی و هنری برگزار شد.

در این مراسم که به منظور گرامیداشت هفته سعدی شناسی این شاعر بلند آوازه و فخر ایران و جهان است و افتخاری سترگ برای پارسی زبانان می باشد برگزار شد؛ فرماندار شهرستان نیمروز با تشکر از اقدامات مثبت اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیمروز بیان داشت؛مقام معظم رهبری(مدظله العالی) همواره نگاه ویژه ای به مسئله شعر دارند و جز مهمترین برنامه های ایشان در طول سال می باشد و این به معنای نگاه ویژه به مسئله فرهنگی شعر جهت کاهش آسیب های اجتماعی است.

غلامحسین امینی راد؛ با تاکید بر کاهش آسیب های اجتماعی و تقویت راهکاری مناسب برای این موضوع بر تلاش بر حل مشکلات زیر ساختی در حوزه فرهنگ و هنری تاکید داشتند و بیان داشتند اهتمام ویژه برای حل این مشکل وجود دارد.

فرماندار نیمروز تاکید کرد: روز بزرگداشت سعدی روز معمولی نیست بلکه این روز روزی بزرگ برای تمام پارسی زبانان جهان است این در حالی است که سعدی و حافظ دو بزرگ مرد ادبیات اند که این بزرگ شاعران جهان توانسته اند جهان ادبیات را دچار تحول کنند.

میلاد یزدان پناه رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی نیمروز؛نیز ضمن تشکر از حضور فرهنگ دوستان و اعضای محترم شورای اداری در این برنامه بیان کرد: جایگاه ویژه سعدی در زبان ادب و فارسی بسیار رفیع است تا جایی که رهبر معظم انقلاب فرمودند بی‌شک یکی از پایه های بنای استوار ادب فارسی و تشکیل دهنده یکی از برازنده ترین اندام های پیکره شکوهمند فرهنگ عمومی ماست.

وی افزود: امروز بر ماست که با بهره‌مندی از اندیشه این بزرگان راه رستگاری خویش را بجوییم و در یک حرکت اجتماعی و فرهنگی متفکرانه برای نهادینه‌سازی آنچه در یک جامعه منجر به پرورش انسان های آزاد و اخلاق‌مدار می‌شود، ضمن پرداختن به جنبه انتقادی برخی پدیده های موجود و نقد آنها برخی مفاهیم والای انسانی را همچون عدالت ورزی صداقت و راستگویی و نوع دوستی را بگنجانیم.

 

کد خبر 1759502

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha