عملیات «وعده صادق» قدرت نمایی ایران بود/ خطای اسراییل اعمال قدرت را به همراه دارد 

آیت الله نورمفیدی گفت: عملیات «وعده صادق»  اعمال قدرت نبود بلکه قدرت نمایی و مانور بود، اعمال قدرت ایران خیلی فراتر از این است.  

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان گلستان، آیت الله سیدکاظم نورمفیدی ظهر امروز (جمعه ٣١ فروردین) در خطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه گرگان با اشاره به عملیات «وعده صادق»، گفت: در ٢۵ فروردین نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران کار بسیار بزرگی را به عنوان پاسخگویی به جنایت اسراییل انجام دادند.

امام جمعه گرگان افزود: این عملیات در برابر پاسخگویی به حمله اسراییل به کنسولگری ما در سوریه که همچون خاک و وطن ماست بوده که باید طبق قوانین حقوقی بین المللی جواب داده می شد.

وی خاطرنشان کرد: رهبر معظم انقلاب هم در نماز عید فطر فرمودند؛ اسراییل اشتباه کرده و حتما هم باید تنبیه شود.

آیت الله نورمفیدی با بیان اینکه برخی تلاش می کنند تا این قدرت نمایی ایران را کوچک جلوه دهند، گفت: در مقایسه با کاری که اسراییل علیه ما در سوریه انجام داد، کار ایران نمایش قدرت بود نه اعمال قدرت.

وی ادامه داد: در عملیات فقط می خواستیم توانمان را نشان دهیم و نمی خواستیم همه قدرنمان را نشان دهیم. این اعمال قدرت نبود بلکه قدرت نمایی و مانور بود، اعمال قدرت ایران خیلی فراتر از این است.  

نماینده ولی فقیه در گلستان اظهارداشت: مسیر عملیات قدرت اسراییلی ها برای حمله به کنسولگری ایران در سوریه ٣٧٠ کیلومتر بود اما مسیر قدرت ایران از غرب ١١٠٠ کیلومتر بود و مرکز، ١٨٠٠ کیلومتر فاصله بود و مسیر پرتاب موشک های ایران ۵ برابر بوده است.

وی با بیان اینکه منطقه جغرافیایی که ایران برای انجام این عملیات از آن عبور کرد غرب ایران، عراق، سوریه و اردن بوده به مساحت یک میلیون و ٣٣٩ هزار کیلومتر بوده است، گفت: اما برای اسراییلی ها  ۴٧ هزار کیلومتر بوده است ولی منطقه جغرافیایی عملیانی ما ٢٧ برابر آنها بوده است.

آیت الله نورمفیدی افزود: در عملیات «وعده صادق» تمام غرب آمریکا و خود اسراییل سیستم های پدافندی شان را به کار انداختند تا جلوی آنها را بگیرند، ولی دقیقا موشک ها به نقطه هایی که می‌خواستیم اثابت کرده است و نقطه های نظامی آنها را مورد هدف قرار داده است.

وی تاکید کرد: اگر آنها بخواهند دست از پا خطا کنند روز اعمال قدرت ایران فرا خواهد رسید.

امام جمعه گرگان با اشاره به حادثه امروز در اصفهان و تبریز، گفت: صبح امروز ریز پرنده هایی در اصفهان و تبریز پیدا شده و پدافند ایران هم در برابر این ریز پرنده ها احساس خطر کرده و عکس العمل نشان داده است.

وی افزود: مشخص نیست که این ریز پرنده ها از کجا هم آمده است، اما برخی ها در دنیا یک بساطی ایجاد کردند در حالی که خود اسراییلی ها گفتند ما پاسخ ایران را با چند ریز پرنده نمی دهیم.

آیت الله نورمفیدی گفت: آنها برای اینکه این بیچارگی و شکست به وجود آمده برای اسراییل را ترمیم کنند باعث شدند که بیشتر آبروی اسراییل را ببرند.

وی افزود: شورای امنیت ملی ایران نیز رسما اعلام کرده که از کشورهای خارجی نبوده و از داخل بوده است.

وی با بیان اینکه اسراییل به مدت ۶ ماه در فلسطین دست به نسل کشی زده ولی هیچ نتیجه ای هم نگرفته است، گفت: اثرات حمله ایران بسیار بالا بوده و مشخص شد که ایران کشوری نیست که به سادگی با آنها در بیفتند. ایران در منطقه اول است و دیدند ایران چنین قدرتی را دارد.

امام جمعه گرگان اظهارداشت: این حمله ایران به ملت های عربی را که فکر می کردند نمی شود با اسراییل در افتاد قدرت داد. ملت های عرب و آنهایی که درک می کنند این مسائل را صدای تشکرشان از ایران بلند شده است.

وی ادامه داد: این عملیات اوضاع منطقه را در آینده تغییر خواهد داد و سیاست های غرب و آمریکا را تغییر می دهد.

آیت الله نورمفیدی گفت: این عملیات می تواند به همه آنها یک تلنگری بزند که اوضاع منطقه به طور کلی متحول شود و نشانه و گام اول تحول در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا است.

 وی با بیان اینکه اسراییل یک غده سرطانی است و وجود آن در منطقه یک خطر است، افزود: ما باید با تفکر قرآنی و اسلامی جلوی آنها بایستیم.

کد خبر 1759512

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha