۸۰۰ خانوار عشایری شیروان تحت پوشش بیمه اجتماعی هستند

سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان گفت: ۸۰۰ خانوار عشایری این شهرستان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و از خدمات آن بهره مند هستند.

قاسم رضایی، سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: طی چند سال اخیر استقبال عشایر این شهرستان از بیمه اجتماعی افزایش خوبی داشته است و علاوه بر آقایان، بانوان هم استقبال خوبی داشته اند.

وی افزود: اکثر خانوارهای عشایری بیمه شده این شهرستان آقا هستند که میانگین سنی آنان ۳۸ سال است.

سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان گفت: پیری، بازنشستگی، ازکارافتادگی کلی در اثر حوادث، برخورداری بازماندگان تحت تکفل از مستمری بیمه و قابلیت نقل و انتقال سوابق بیمه ای از مزایای این طرح است.

رضایی بیان کرد: همچنین حق بیمه پرداختی سالانه توسط هر فرد از پنج میلیون ریال تا ۴۰ میلیون ریال می باشد که ۷۰ درصد حق بیمه توسط دولت پرداخت می شود.  

وی اضافه کرد: تمام افراد بالای ۱۸ سال و کمتر از ۵۰ سال ساکن در مناطق عشایری می توانند تحت پوشش بیمه اجتماعی قرار گیرند و از خدمات آن بهره مند شوند.

وی با بیان اینکه پرداخت هشت ماه حق بیمه توسط دولت فرصتی مناسب برای مشمولان این صندوق است، اظهارکرد: بیمه شده در این صندوق تنها حق بیمه چهار ماه از سال را پرداخت خواهد کرد.

سرپرست اداره امور عشایری شهرستان شیروان بر مشارکت جامعه مشمول تاکید کرد و افزود: این حقی است که دولت و نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران برای این جامعه هدف در نظر گرفته که امیدواریم  عشایر شهرستان به درستی از این حق برخوردار شوند.

عشایر شهرستان شیروان شامل ۱۵ هزار نفر جمعیت با ۲ هزار و ۸۰۰ خانوار در قالب ۹ طایفه، ۳۵۰ هزار راس دام سبک در اختیار دارند.

کد خبر 1759535

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha