شهرداری‌ها پشتیبان اعزام کاروان‎‌های زیارت اولی به مشهد باشند

تولیت آستان قدس رضوی گفت: یکی از سنت‏‌های ارزشمند کمک به تشرف زیارت‌اولی‌ها یا افرادی که سال‌های طولانی از تشرف آن‎ها گذشته، به بارگاه مقدس حضرت رضا(ع) است، شهرداری‌ها می‌توانند پشتیبان تقویت اعزام کاروان‌های زیارت‌اولی از سراسر کشور باشند.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد؛ حجت الاسلام والمسلمین احمد مروی در دیدار شهرداران کلان‌شهرها و مراکز استان‌های کشور که در تالار ولایت حرم مطهر امام رضا (ع) انجام شد؛ با اشاره به عملیات ترکیبی و راهبردی «وعده صادق» توسط نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران، افزود: عملیات غرورآفرین و عزت بخش «وعده صادق» حقیقتا عملیاتی بی‌نظیر و مایه عزت و افتخار کشور ایران بود.

وی افزود: البته این عملیات را مقدمه‎ و تلنگری به رژیم صهیونیستی، حامیانش و مرعوبین منطقه‌ای او برای تحقق «وعده صادق» می‎دانیم که همان اضمحلال و از بین رفتن این رژیم غاصب، جنایتکار و آدم کش است.

تولیت آستان قدس رضوی عنوان کرد: امروز رژیم صهیونیستی یکی از مظاهر جریان باطل بر روی زمین است و عملیات «وعده صادق» نشان داد که وعده الهی که همان نفی جریان باطل از روی زمین بوده، کاملا تحقق یافتنی است.

حجت الاسلام والمسلمین مروی گفت: همانگونه که رهبر معظم فرمودند عملیات طوفان الاقصی خسارت و ضربه‌ای جبران ناپذیر به رژیم صهیونیستی زد و عملیات «وعده صادق» ضربه دوم و کاری‌تر با ابعادی گسترده تر به این رژیم جعلی بود و ان‌شاءالله با ایمان به وعده های الهی اضمحلال این رژیم غاصب را ناظر و شاهد خواهیم بود.

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود دهه کرامت را فرصتی بسیار مغتنم برای تعمیق پیوند مردم با امامت و ولایت خواند و اظهار کرد: استحکام و تعمیق پیوند مردم با امامت و ولایت هدف جشن‌های دهه کرامت است، زیرا آگاهی، هدایت و نجات انسان‌ها در پیوند عمیق با امامت و ولایت است؛ تضعیف پیوند میان مردم و امامت موجب می‌شود حتی اعمال عبادی نیز خشک و بی‌ثمر شوند؛ از این روست که دشمنان انسانیت از هیچ تلاشی برای تضعیف و گسستن پیوند مردم با امامت فروگذار نیستند.

وی با اشاره به روش‏های مختلف استکبار برای هجمه به مقدسات از ساخت فیلم گرفته تا شبهه افکنی، عنوان کرد: هجمه های دشمنان به این اماکن ملکوتی خود اثباتی برای اثرگذاری، پویایی و زنده بودن این فضاهای قدسی است؛ از این رو همه در قبال این اعتاب مقدسه به ویژه نعمت حضور حضرت رضا (ع) در ایران اسلامی مسئولیت داریم.

وی با تأکید بر اینکه در جشن‎های باشکوه دهه کرامت باید سبک زندگی ائمه اطهار (ع) و پیام‎های تربیتی و اخلاقی به جامعه منتقل شود؛ گفت: جشن‎‌های دهه کرامت باید مردمی برگزار شود، مردم رکن اصلی برگزاری این جشن‏‌ها هستند و مسئولان باید تنها تسهیل‏گر باشند.

حجت الاسلام والمسلمین مروی کاروان‎های زیر سایه خورشید را حرکتی اثرگذار و از نشانه‎ های حیات ائمه اطهار(ع) دانست و با بیان اینکه زیارت برکات تربیتی و امنیتی بسیار قابل توجهی دارد، اذعان کرد: یکی از سنت‏‌های ارزشمند کمک به تشرف زیارت اولی‎ها یا افرادی که سال‎های طولانی از تشرف آن‎ها گذشته، به بارگاه مقدس حضرت رضا(ع) است، شهرداری‌ها می‎توانند پشتیبان تقویت اعزام کاروان‎های زیارت اولی از سراسر کشور باشند.

وی وجود مقدس حضرت رضا(ع) در ایران را از نعمات اثرگذار و ب‎ی بدیل الهی دانست و اظهار کرد: وجود مقدس حضرت رضا(ع) در کشور ما سرمایه‌ای بی‌نظیر و بسیار گران‌بها و پر اثر است که یک جنبه آن توسل و پاسخ و حاجت گرفتن از حضرت رضا (ع) بوده؛ این وجود مقدس ظرفیت بسیار بالایی در هدایت انسان‎ها و آگاهی بخشی دارد.

پایان پیام/

کد خبر 1759569

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha