بیش از ۱۰۰ تظاهرات در حمایت از غزه در شهرهای یمن

بیش از ۱۰۰ تظاهرات در حمایت از فلسطین روز جمعه در شهرهای مختلف یمن برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، روز جمعه، چندین استان یمن شاهد بیش از ۱۰۰ تظاهرات در حمایت از غزه بود که از ۷ اکتبر گذشته در معرض جنگ اسرائیل قرار گرفته است.

شبکه «المسیره» گزارش داد: « زیر باران شدید،  صنعا، پایتخت، یمن شاهد تظاهرات میلیونی در حمایت از مردم فلسطین در غزه بود در میدان السبعین بود.

شرکت کنندگان در این تظاهرات شعارهایی از جمله: «دشمنان ما در یمن... دشمنان قدس و غزه هستند... رغما عن أعداء الله. یا عز الدین القسام.. زلزل عروش الطغیان»

تظاهرکنندگان پرچم فلسطین و بنرهایی را در محکومیت «جنایت اشغالگران اسرائیل علیه مردم فلسطین در غزه» به اهتزاز درآوردند.

در همین راستا، استان عمران (شمال) شاهد ۲۳ تظاهرات، ۲۱ تظاهرات در استان حدیده (غرب)، ۲۰ تظاهرات در استان صعده (شمال)، علاوه بر ۱۵ تظاهرات در استان الجوف (شمال) بود.

استان اب (جنوب غربی) نیز شاهد ۶ تظاهرات بود و در استان ذمار (شمال)، علاوه بر ۵ تظاهرات در استان تعز و در استان الضالع (جنوب غربی) ۵ تظاهرات برپا شد.

بر اساس اطلاعات فلسطین و سازمان ملل، جنگ اسرائیل در غزه بیش از ۱۱۰ هزار کشته و زخمی برجای گذاشت که بیشتر آنها کودک و زن بودند. علاوه براین، ویرانی و قحطی گسترده جان کودکان و سالمندان را گرفت.

اسرائیل با وجود صدور قطعنامه فوری آتش بس از سوی شورای امنیت و علیرغم حضور در دادگاه بین المللی دادگستری به اتهام ارتکاب «نسل کشی» به این جنگ ادامه می دهد.

کد خبر 1759573

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha