فعالیت بخش خصوصی در رشد فرهنگ و هنر نقش بسزایی دارد

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: شکوفایی و پویایی یک جامعه، مستلزم حضور بخش خصوصیِ فعال و خلاقِ برآمده از متن مردم است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خرم آباد، محمدحسین اسماعیلی، امروز(۱ اردیبهشت)،  در آیین افتتاح مجتمع چند منظوره «آوای کوچه فیلم» در بروجرد اظهارداشت: شهرستان بروجرد در طول تاریخ هویت ارزشمند فرهنگی داشته و دارد و شاهد هستیم بسیاری از بزرگان و اندیشمندان از همین دیار به منصه ظهور رسیده‌اند.

مدیرکل دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان اینکه فعالیت و رشد بخش خصوصی در حوزه هنر و فرهنگ رشد این حوزه را به دنبال خواهد داشت، افزود: شکوفایی و پویایی یک جامعه، مستلزم حضور بخش خصوصیِ فعال و خلاقِ برآمده از متن مردم است.

وی ادامه داد: در دولت سیزدهم و دوره جدید وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی توسعه فعالیت‌های فرهنگی هنری و حکمرانی فرهنگی از طریق مشارکت مردم در دستور کار قرار گرفته است و برنامه‌های بسیاری از ابتدای دولت در این حوزه انجام شد.

اسماعیلی با اشاره به اینکه در مجموعه دفتر برنامه‌ریزی و آموزش‌های هنری برنامه‌های تحولی بسیاری در نظر گرفته‌ایم، عنوان کرد: یکی از این برنامه‌ها حمایت از بخش غیر دولتی و آموزشگاه‌های آزاد هنری در غالب طرح ملی تابا" (تجلیل از الگوهای برتر آموزشگاهی) است.

وی افزود: برای نخستین بار در کشور امروز این طرح در این جلسه کلید می‌خورد و موسسه «آوای کوچه فیلم» به عنوان اولین الگوی برتر آموزشگاهی در کشور معرفی می‌شود.

اسماعیلی به حمایت‌های مادی و معنوی در گام اول از الگوهای برتر آموزشگاهی اشاره کرد و گفت: دوره‌های آموزشی تخصصی با حضور استادان برتر کشور در این آموزشگاه‌ها فراهم می‌شود.

وی با تاکید بر راه‌اندازی رشته انیمیشن در هنرستان هنرهای زیبا بروجرد گفت: امیدواریم با همکاری فرمانداری شهرستان مکان مناسبی برای این هنرستان در سال تحصیلی جدید در نظر گرفته شود و از سوی این اداره کل نیز همکاری و حمایت‌های لازم در باره تجهیزات این هنرستان انجام خواهد شد.

کد خبر 1759618

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha