اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری با محوریت مسجد در شهر امیر کبیر اراک

کارخانه گفت: برنامه های فرهنگی هنری شهر جدید امیر کبیر با محوریت مسجد و مدرسه این شهر برگزار می شود.

«مهری کارخانه» مسئول دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر، با اشاره به اهمیت فعالیت های فرهنگی در شهرهای جدید به خبرنگار خبرگزاری شبستان در اراک گفت: پیشبرد مباحث فرهنگی و اجتماعی نیازمند همدلی و همراهی در جامعه است که این مهم باید در دستور کار همگان به ویژه مسئول فرهنگی قرار گیرد.

وی با اشاره به همدلی و همراهی همگانی در مجموعه شرکت عمران و اهالی شهر جدید امیر کبیر در راستای اجرای فعالیت های فرهنگی و اجتماعی، افزود: برنامه های ما با توجه به امکانات و زیر ساخت های موجود در شهر برگزار می شود و این همدلی و همراهی همگانی منجر به کسب رتبه دوم کشوری شد.

کارخانه به برنامه های فرهنگی انجام شده سال گذشته در شهر جدید امیر کبیر اشاره کرد و اظهار داشت: برنامه ها با توجه به موقعیت شهر، تقاضای شهروندان و مشارکت خود اهالی به ویژه جوانان و نوجوانان برگزار می شود.

وی تبیین مفهوم مشارکت را یکی از برنامه های مهم در شهر امیر کبیر  دانست و اظهار داشت: هیچ رویداد و برنامه فرهنگی بدون حضور و مشارکت مستقیم مردم شهر و منطقه میسر نمی شود و این مهم در شهر امیر کبیر به خوبی در حال انجام است.

این مقام مسئول با اشاره به اینکه هم اکنون حدود 3 هزار نفر جمعیت ثابت و یک هزار جمعیت متغییر در شهر جدید امیر کبیر داریم بیان کرد: برنامه ریزی های فرهنگی و اجتماعی این شهر بر اساس جمعیت ثابت شهر انجام می شود.

کارخانه برپایی نوروزگاه به منظور استقبال از مسافران نوروزی، برپایی غرفه های فرهنگی، برگزاری دوره های آموزشی، کلاس های فرهنگی و آموزشی ویژه اقشار مختلف، برگزاری کلاس های امداد و کمک های اولیه، برگزاری هفته فرهنگی برای اولین بار، برگزاری دوره های آموزشی اشتغال زایی، کلاس های نویسندگی، برپایی جشن روز دختر، برگزاری پویش های مختلف از جمله پویش پاک سازی شهر از زباله، تریبون آزاد، اردوهای مختلف فرهنگی با همکاری مدرسه و مسجد، کارگاه های تعاملی برای شهروندان، مسابقات ورزشی، تقدیر از بانوان فعال و دانش آموزان فعال از جمله برنامه های انجام شده بوده است.

اجرای برنامه با بهره گیری از ظرفیت موجود در شهر

مسئول دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر بیان کرد: برنامه های شهر جدید امیر کبیر با بهره گیری از ظرفیت های موجود در شهر اجرا می شود که در این راستا برنانه ها به صورت مسجد محور و مدرسه محور برگزار می شود

کارخانه به برگزاری رویداد  «شهربانو» اشاره کرد و گغت: این رویداد فرهنگی برای سال دوم برگزار شد که در این راستا از بین بانوان شهر؛ بانوان فعال در بخش های مختلف شناسایی و مورد تقدیر قرار گرفتند.

وی همچنین به برگزاری جشنواره استعداد یابی «گنج» با هدف پروش استعداد ها اشاره کرد و ادامه داد: در این جشنواره که به منظور  استعداد یابی کودکان، جوانان و نوجوانان برگزار شد، استعدادهای مختلف شناسایی و به زودی از برترین ها در مراسمی تقدیر خواهد شد.

این مقام مسئول همچنین به راه اندازی شورای فرهنگی شهر جدید امیر کبیر اشاره کرد و گفت: هدف از راه اندازی این شورا این است که فعالیت های فرهنگی با مشارکت و نظرات عمومی انجام شود و بحمدالله مردم شهر ارتباط خوبی با مجموعه شرکت عمران دارند و این شورا فعالیت های خوبی را با حضور نمایندگان شهروندان انجام داده است.

وی با بیان اینکه هشت راهبرد برای دفتر فرهنگی و اجتماعی تعریف شده است، اظهار داشت: رئوس راهبردهای دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی در شهرهای جدید؛ ارتقا هویت بخشی و معماری منظر و گرافیک شهری، ایجاد و گسترش زید ساخت های اجتماعی فرهنگی، توسعه اقتصاد شهری و فضاهای اشتغال و کارآفرینی،جلب مشارکت و ارتقا همکاری با ادارات نهادهای مرتبط اجتماعی و فرهنگی، گسترش و حلب مشارکت های شهروندان، مطالعات و پژوهش ها، آموزش شهروندی و تسهیل گری اجتماعی و رویدادهای شهری است.

مسئول دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر همچنین به فعالیت های گسترده فرهنگی و اجتماعی بانوان اشاره کرد و گفت: تقریبا تمام بانوان شهر مشغول یک فعالیت فرهنگی، اجتماعی و آموزشی هستند.

کارخانه رونمایی از طرح ویژه فرهنگ یار به عنوان یکی از برنامه های خاص دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شهر جدید امیرکبیر را از برنامه های امسال دانست و بیان کرد: این طرح در جهت ارتقا هویت شهری و جلب مشارکت های مردمی اجرا می شود.

اجرای طرح لقمه های علوی همزمان با ماه رمضان

وی در ادامه به برنامه های مذهبی انجام شده در شهر جدید امیر کبیر اشاره کرد و گفت: طرح لقمه های علوی به مناسبت سالروز شهادت حضرت علی (ع)،تدوین سند ویژه بندگی ویژه جشن تکلیف دختران شهر،حسینه کودکان ،مراسم تعزیه،پویش عزیزدلم حسین ،من ادبجو هستم ، خانه ام میزبان عزای حسین ،جشن بندگی ،مراسم ویژه اعتکاف دانش آموزی،برگزاری نمایشگاه عکس "در مسیر بهشت"به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر ، برگزاری ۳۰ شب افطاری ساده در مسجد و جشن روزه اولی ها از جمله این برنامه ها بوده است.

این مقام مسئول به بخشی از برنامه های کمیته خادم الشهدا اشاره کرد و بیان کرد: برگزاری یادواره شهید گمنام و پنج شنبه های نور از جمله این برنامه ها است.

برگزاری نشست های تخصصی پویش تجدید حیات حکیمانه

مسئول دفتر توسعه اجتماعی و فرهنگی شرکت عمران شهرجدید امیرکبیر ادامه داد: در حوزه آموزش و تسهیل گری اجتماعی به کارگاه های اشتغال سبز،کارگاه های روانشناسی و تربیتی در حوزه های ازدواج و سبک زندگی، سلسه کارگاه های آموزش شهروندی با عنوان «من شهرم را دوست دارم » برای دانش آموزان و دیگر شهروندان برگزار گردید.

کارخانه همچنین با بیان اینکه در حوزه زیرساخت های اجتماعی و فرهنگی نیز فعالیت های انجام شده است، اظهار داشت: پیگیری در راستای بهره برداری از استخر الغدیر جهت رفاه حال شهروندان‌، اجرای دیوارنگاره های شهری، پیگیری عملیات اجرایی  ساخت پایگاه اورژانس؛ پیگیری آماده سازی، زیرگذر و دیوار حائل، پیگیری و راه اندازی نخستین داروخانه شهر جدید امیرکبیر، پیگیری عملیات گازرسانی به مجموعه فرهنگی هنری ارگ امیر، تجهیز و بهسازی وسایل بازی،کودکان در بوستان های شهر، پیگیری استقرار پزشک عمومی و ماما در مرکز بهداشت شهر جدید امیرکبیر از جمله این برنامه ها بوده است.

وی تشکیل شورای فرهنگی در شهر و حضور تمامی نهادهای اجتماعی و فرهنگی و تصمیم سازی های مشترک و نگاه تعاملی با یک دیگر به منظور دستیابی به کیفیت هرچه بیشتر را از دیگر فعالیت های این شهر دانست و ادامه داد: تمامی این فعالیت های فرهنگی و حضور پر رنگ مردم و مشارکت آنان  منجر به دستیابی به مقام دوم در میان شهرهای زیر ده هزار نفر جمعیت و پنجم در کل کشور شد که این افتخاری برای تمامی شهروندان شهر جدید امیر کبیر است.

وی همچنین به تدوین سند توسعه فرهنگی و اجتماعی اشاره کرد و اظهار داشت: امسال قرار است از این سند رونمایی شود که نقشه راه فرهنگی پیش رو داریم که فعالیت های فرهنگی و اجتماعی بر اساس این سندانجام می شود.

کد خبر 1759620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha