کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد بنیاد دینی جامعه را تقویت می‌کنند

امام جمعه شهرستان سلماس گفت: کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید فعال تر باشند تا بتوانند بنیاد دینی جامعه را تقویت کنند.

حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم طباطبایی، امام جمعه شهرستان سلماس، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی گفت: مسجد پایگاه انقلاب و اسلام است و ما غنی ترین فرهنگ و دین را در جهان داریم که باید بتوانیم با تبلیغات خوب نوجوانان و جوانان را جذب کنیم.

وی افزود: قرآن کتاب زندگی است و ما در اسلام بالاترین فرهنگ را داریم و اگر بتوانیم این فرهنگ و قرآن را به جوانان تبیین کنیم این قشر به درهای دیگر مراجعه نخواهند کرد.

این مسئول ادامه داد: کانون‌های مساجد سالم‌ترین مراکز فرهنگی برای پرورش استعدادها و تشکیل جبهه مقابله با تهاجم فرهنگی دشمنان اسلام هستند و باید فعالان کانون‌های فرهنگی هنری مساجد با جدیت بیشتر و برنامه‌ریزی جامع فعالیت‌های مسجد محور را تقویت کنند.

امام جمعه شهرستان سلماس گفت: ارکان مسجد در تبیین این موضوعات مهم بوده و ترویج دین اسلام باعث کاهش آسیب های اجتماعی در بین اقشار مختلف مردم مخصوصا نوجوانان و جوانان می شود.

حجت الاسلام طباطبایی ادامه داد: کانون های فرهنگی و هنری مساجد باید فعال تر باشند تا جامعه ما جامعه اسلامی واقعی باشد و بتوانند بنیاد دینی جامعه را تقویت کنند.

وی گفت: امید است بتوانیم در این راستا درست عمل کنیم و جامعه را به سمت اسلامی شدن پیش ببریم که در اینصورت دنیا تبدیل به بهشت خواهد شد.

کد خبر 1759627

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha