ایران تهدیدهای پیاپی قدرت‌های جهانی را به چالش کشیده است

قاسمیان گفت: ایران تهدیدهای پیاپی قدرت های بزرگی همچون اروپا، آمریکا و اسراییل را به چالش کشیده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از فارس، روح الله قاسمیان در نشست هم اندیشی تحلیل عملیات «وعده صادق» در شهرستان لامرد اظهار کرد: پس از «وعده صادق» در معادله مقاومت توازن وحشت تغییر کرده بطوری که ترس و وحشت در اسراییلی ها بوجود آمده مردم برای خروج از اسراییل چندین برابر نسبت به قبل صف بسته اند.

وی با اشاره به اینکه ایران تهدیدهای پیاپی قدرت های بزرگی همچون اروپا، آمریکا و اسراییل را به چالش کشیده است، افزود: تاکنون سابقه نداشته ایران بیش از ۲ هزار کیلومتر عملیات موشکی و آن هم از ده استان کشور به سمت اسراییل انجام دهد. این اقدام انجام شد تا مردم جهان اقتدار، غرش و سیلی محکم و دندان شکن ایران را به اسراییل خبیث بشنوند.

وی بیان کرد: اسراییل مورد هجمه بزرگترین حمله موشکی و پهبادی جمهوری اسلامی ایران قرار گرفت و هیمنه و ابهت و بازدارندگی اش را از دست داد و مورد حمایت شورای امنیت سازمان ملل متحد قرار نگرفت.

این کارشناس مسائل سیاسی با تاکید بر اینکه آمریکایی ها و اسراییلی ها، ایران را به عنوان یک هراس نگاه می کنند، تاکید کرد: ما، ایران هراسی را تبدیل به ایران دوستی کرده ایم و این باعث شادی و شور و نشاط مردم آزاده دنیا بویژه مردم مظلوم فلسطین و غزه شده است.

قاسمیان با بیان این مطلب که به دشمنان اصلی خودمان چندین بار حمله کرده ایم و و بعد از جنگ جهانی دوم چنین حمله ای بی سابقه بوده تصریح کرد: حمله به عین الاسد بزرگترین پایگاه نظامی آمریکا در خاورمیانه و در کشور عراق که باعث حیرت جهان شد،‌ زدن آرامکو عربستان بزرگترین غول نفتی و انرژی دنیا که قدرت و دقت ایران را در پی داشت، سرنگونی هواپیمای بدون سرنشین و رادارگریز آمریکایی ها در خلیج فارس، و تنبیه صهیونیست ها که تراز نظامی جمهوری اسلامی را به جهانیان فهماند و در آخر «وعده صادق» که دستاوردی بزرگ به اندازه دفاع مقدس بهمراه داشت همگی پاسخی دندان شکن به استکبار جهانی و چهل سال تحریم ایران بود.

وی بیان کرد: ما به منطقه فوق استراتژیک نواتیم، مرکز عملیات های f35، مرکز تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی و مکانی دست‌نیافتنی در اسراییل موشک زده ایم که امنیت پایگاه نواتیم از کاخ سفید مهم تر است زیرا این مکان برای اسراییلی ها بسیار مهم و حیاتی بوده و عملیات وعده صادق ناتوانی اسراییل را برملا کرد.

این کارشناس مسائل غرب آسیا با بیان این مطلب که جمهوری اسلامی ایران ۱۰ درصد توان نظامی و موشکی خود را پای کار آورده و بهترین پدافند ضدموشکی دنیا را مورد اثابت موشک های خود قرار داد خاطرنشان کرد: جمهوری اسلامی ایران از پهبادهای یک دهه قبل خود در این عملیات استفاده کرده اما این ۱۰ کشور صددرصد توان نظامی خود را پای کار آوردند و باز هم شکست خوردند.

قاسمیان با طرح این سوال که آیا اسراییل به جمهوری اسلامی ایران حمله می کند یا خیر، تصریح کرد: اسراییلی ها ترسوترین آدم های کره زمینند و دو برگ برنده دارند، یک امتیاز بزرگ مالی اقتصادی از اروپا و آمریکا و دیگری حمله نکردن به رفح در جنوب غزه است که اختلاف بین مقامات ارشد سیاسی شان نیز بالاست.

وی گفت: ما به آمریکایی ها و اسراییلی ها هشدار داده ایم که اگر دست از پا خطا کنند اینبار محکم تر، قاطعانه تر و با قدرت بیشتر و با موشک های ضریب و قدرت تخریب کننده بالاتر پاسخ دندان شکن تر از قبل خواهیم داد.

این استاد دانشگاه گفت: دشمن به دنبال تجزیه کشورهای منطقه بود اما حالا مشاهده می کنیم که ورق برگشته و این نعمات به برکت، دستاوردهای موشکی و به برکت خون شهدای مقاومت، شهدای مدافع حرم، مدافع امنیت، و سردار سلیمانی و یاران باوفایش است که به چنین امنیتی رسیده ایم.

وی در پایان تصریح کرد: به اعتراف خود آمریکاییها هر بحرانی در منطقه خاورمیانه بدون جمهوری اسلامی ایران حل شدنی نیست و اگر معادله ای در حال تشکیل باشد با معادله مقاومت صورت خواهد گرفت.

خبرنگار/محمود صابری زاده

کد خبر 1759629

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha