برپایی ۲ اردوی جهادی پزشکی در مناطق محروم مشهد

 مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: ۲ اردوی جهادی خدمت رسانی بهداشتی، درمانی در منطقه‌های محروم حاشیه شهر مشهد برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از مشهد،  مهدی کاظمی در حاشیه این اردوی جهادی در جمع خبرنگاران اظهار کرد: این دو اردو به همت جهادگران گروه‌های جهادی توان آوران بسیج دانشجویی و کانون جهادی سحاب با همکاری ستاد اردوهای جهادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، در شهرک شهید آوینی و محله پنج تن برگزار شد.

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: جهادگران این گروه که به صورت تخصصی خدمات توانبخشی و پیراپزشکی را در حاشیه شهر مشهد برگزار می‌کنند، در این اردو با ۴۱ جهادگر (۱۵ دانشجو خانم و ۲۶ دانشجو آقا)، ۴۱۱ خدمت در زمینه‌های خدمات بینایی سنجی، کاردرمانی، گفتار درمانی، فیزیوتراپی، مددکاری اجتماعی، خدمات مشاوره‌ای و برنامه‌های فرهنگی در محل آموزشگاه هاجر (شهرک شهید آوینی) ارائه می‌کنند.

وی ادامه داد: سطوح خدمت رسانی گروه جهادی توان آوران بسیج دانشجویی دانشگاه موارد مختلفی از آموزش بهداشت و ارائه خدمات درمانی در محل تا ارجاعات تخصصی به کلینیک دانشکده علوم پیراپزشکی و توانبخشی و کلینیک ویژه بیمارستان شهید هاشمی نژاد را شامل می‌شود.

به گفته وی، افرادی هم که نیاز به عینک داشته باشند با همکاری خیریه خاتم الانبیاء (ص) و بیمارستان فوق تخصصی خاتم الانبیاء (ص) به صورت رایگان تحت پوشش قرار می‌گیرند.

کاظمی ادامه داد: همزمان اردوی جهادی دیگری نیز در محل خیریه حضرت زهرا (س) واقع در محله پنج تن به همت جهادگران کانون جهادی سحاب و با همکاری مشترک قرارگاه شهید علیمردانی با حضور ۱۵ دانشجوی جهادگر آقا و خانم برگزار شد.

مدیر امور فرهنگی و فوق برنامه دانشگاه علوم پزشکی مشهد افزود: در این اردوی نیم روزه، خدمات غربالگری و معاینه بینایی سنجی، آموزش بهداشت و غربالگری‌های فشار و قند خون، خدمات تخصصی ارتوپدی، مامایی و مشاوره انجام و ۲۷۶ خدمت به مردم منطقه پنج تن ارائه شد.

وی ضمن قدردانی از نهادهایی که در برگزاری مستمر اردوهای جهادی در سطح دانشگاه همکاری داشتند، تاکید کرد: به همت ستاد اردوهای جهادی و همکاری گروه‌های جهادی دانشگاه علوم پزشکی مشهد، هر دو هفته یک بار خدمات بهداشتی و درمانی به صورت رایگان در حاشیه شهر مشهد انجام خواهد شد.

پایان پیام/

کد خبر 1759637

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha