کانون‌های مساجد، امن‌ترین مکان برای حضور جوانان

کانون های مساجد امن ترین مکان برای حضور نسل جوان هستند و حضور این قشر در مساجد باعث تقویت بنیه اعتقادی و زندگی این نسل می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، مساجد از صدر اسلام محل فعالیت های مختلف بودند و اکنون کارکردهای مسجد با گذشته تفاوت دارد و دیگر محدود به برگزاری نماز جماعت و مراسم جشن یا سوگواری نمی‌شود و در مسجد باید ذائقه دهه های مختلف شناسایی و در این راستا برنامه های مختلف فرهنگی و هنری تولید شود.

برون‌سپاری بعضی از مسئولیت‌ها به نوجوانان و جوانان بخشی از راه‌های جذب آنها به مساجد است و برخی برنامه‌ها مثل اردو و انواع مسابقات ورزشی و هنری برای بچه‌ها جذاب است و ما باید سعی کنیم هیجانات بچه‌ها را تحریک کنیم.

در مساجد اهل سنت و شیعه شهرستان سلماس از توابع آذربایجان غربی این مسئولیت را به نوجوانان سپرده که بیشتر اعضای مسجدی آن ها را نوجوانان تشکیل می دهد.

برای بررسی مشکلات کانون های فرهنگی و هنری مساجد شهرستان سلماس محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی فه همراه کارشناسان ستاد به این شهرستان سفر کرده و ضمن حضور در همایش مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان سلماس از کانون های فرهنگی و هنری شهدای وطن مسجد امام شافعی روستای سیلاب شهرستان سلماس و کانون فرهنگی و هنری شهید علیرضا طالعی مسجد جامع سلماس بازدید کرد.

مسجد خانه اول مسلمانان است

حجت الاسلام و المسلمین اکبرزاده، مدیر کانون فرهنگی و هنری امام سجاد (ع) سلماس در حاشیه همایش  مدیران کانون‌های فرهنگی هنری مساجد شهرستان سلماس به خبرنگار شبستان گفت: مسجد بعد از خانواده، خانه اول هر فرد مسلمانی است و در مسجد است که فرد با آموزه‌های تربیت اسلامی آشنا شده و وارد جامعه می‌شود.

وی گفت: تشکیل شورای کانون های فرهنگی و هنری یکی از الزامات این شهرستان است و تا به امروز آنطور که شایسته است نتوانستیم مقبول واقع شویم که عدم ارتباط گیری با ارگان های فرهنگی یکی از دلایل مهم این موضوع است.

کانون های مساجد، امن‌ترین مکان برای حضور جوانان

حجت الاسلام و المسلمین اکبرزاده با بیان اینکه بیش از ۱۴۰ نفر نوجوان عضو کانون بوده، ادامه داد: وجود کتابخانه و سالن مطالعه و برپایی خانه دیجیتال امام سجاد (ع) از جمله امکانات کانون فرهنگی و هنری امام سجاد(ع) است.

دشمن نوجوانان را هدف قرار داده است

ماموستا گل محمدی، مدیر کانون فرهنگی و هنری شهدای وطن اسلامی مسجد امام شافعی روستای سیلاب شهرستان سلماس نیز در حاشیه بازدید به خبرنگار شبستان گفت: در حال حاضر کانون بیش از ۱۲۰ عضو نوجوان و جوان را دارد که باید مورد توجه قرار گیرند.

کانون های مساجد، امن‌ترین مکان برای حضور جوانان

وی افزود: نسل جوان و نوجوان کشورمان هدف دشمن است و و باید برای رشد اخلاقی، تربیتی و فکری فرزندان این سرزمین همت کنیم و یکی از مکان های اصلی مساجد هستند.

مدیر کانون فرهنگی و هنری شهدای وطن اسلامی مسجد امام شافعی روستای سیلاب شهرستان سلماس ادامه داد: در این مورد هم با دست خالی نمی توان کاری کرد و کانون ها باید مورد توجه ارگان های مربوطه قرار گیرند.

کانون های مساجد، امن‌ترین مکان برای حضور جوانان

نبود مکان مناسب برای کانون فرهنگی و هنری شهید علیرضا طالعی از مشکلات اصلی است

یونسی، مدیر کانون فرهنگی و هنری شهید علیرضا طالعی مسجد جامع سلماس نیز در حاشیه بازدید به خبرنگار شبستان گفت: اعضای فرهنگی مسجد جامع سلماس درراستای اعتلا و گسترش فرهنگ ناب اسلامی، درسالهای اخیر گام‌ های مثبت برداشته  و به امید حق  ادامه دارد.

وی افزود: برگزاری جلسات قرآنی، احیا نیمه شعبان، اجرای برنامه های مختلف فرهنگی، هنری و ورزشی در مناسبت های مختلف، گل کاری ودرخت کاری در مزار شهدای گمنام در هفته درخت کاری، اجرای گروه سرود در مناسبت های مختلف و برپایی کارگاه های آموزشی ازدواج از جمله برنامه های مختلف کانون فرهنگی و هنری شهید علیرضا طالعی مسجد جامع سلماس است.

یونسی با بیان اینکه بیشتر هزینه های مراسمات توسط خیرین پرداخت می شود، ادامه داد: نبود مکان مناسب برای کانون، نبود امکانات، عدم بودجه برای تهیه اقلام لازم و نبود کتابخانه، رایانه و دروربین را از جمله مشکلات کانون فرهنگی و هنری شهید علیرضا طالعی مسجد جامع سلماس عنوان کرد.

کد خبر 1759646

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha