رویکرد راهبردی برنامه‌های اوقات فراغت در کانون‌های مساجد، مردمی و مسجد محور است

به گفته حاج علی اکبری، تنوع فعالیت‌های تابستانی برای ایجاد نشاط در برنامه های مسجد در کنار دیگر کارکردهای اجتماعی، عبادی، سیاسی و آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از زنجان، اصغر حاج علی اکبری، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان امروز در کارگروه استانی برنامه‌ریزی تابستان "مسجد کانون نشاط" گفت: از ستاد کانون‌های مساجد استان به جهت اقدام به موقع در برنامه‌ریزی طرح اوقات فراغت تقدیر می کنم.

وی با بیان اینکه مردمی سازی و مسجد محور بودن رویکرد راهبردی برنامه‌های اوقات فراغت کانون های مساجد در سال ۱۴۰۳ است، ادامه داد: از تجارب کانون های فرهنگی هنری مساجد موفق در اجرای طرح اوقات فراغت به عنوان کانون الگو برای معرفی به دیگر کانون‌ها استفاده شود.

به گفته مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان زنجان، تنوع فعالیت‌های تابستانی برای ایجاد نشاط در برنامه های مسجد در کنار دیگر کارکردهای اجتماعی، عبادی، سیاسی و آموزشی مورد توجه قرار گیرد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: از کادرسازی در بین اعضای کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان غافل نشوید و در صورت نیاز دوره های آموزشی برای این مورد برگزار کنید.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های مساجد استان زنجان نیز در سخنانی با اشاره به اینکه برگزاری جشن های مردمی دهه کرامت با محوریت مساجد اجرا می شود، گفت: در همین راستا جلسات برنامه ریزی با آستان قدس رضوی در حال برگزاری است.

محسن اسلامی با یادآوری اینکه زنجان امسال میزبانی جشنواره تئاتر شبستان را برعهده دارد، یادآور شد: برای نخسین بار دوره آموزشی مدرسه تئاتر شبستان سال گذشته با حضور ۱۲۰ نفر از هنرمندان مسجدی در زنجان برگزار شد.

وی در خصوص برنامه های تابستانی اوقات فراغت نیز گفت: برنامه های امسال با شعار«مسجد، کانون نشاط» از اول تیرماه در بین کانون های مساجد استان زنجان با هدف غنی سازی اوقات فراغت بچه های مسجدی برگزار می شود.

کد خبر 1759649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha