افتتاح مسجد در دورترین نقاط شرقی استان کرمان

دو باب مسجد در روستاهای فهرج با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از کرمان؛ همزمان با سفر یک روزه نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمان به شهرستان فهرج که شنبه(اول اردیبهشت) انجام شد؛ دو باب مسجد در بخش نگین کویر این شهرستان به بهره برداری رسید.

مهدی علیزاده، نماینده خیرین مسجدساز اصفهان در شرق استان کرمان در این رابطه با اشاره به طرح ۱۰۰۱ مسجد این مجمع، به خبرنگار خبرگزاری شبستان در کرمان گفت: این طرح در چهار استان کرمان، هرمزگان، سیستان و کهگیلویه دنبال می شود.

وی با افزودن این نکته که مجمع در جنوب استان نیز نماینده دارد؛ می افزاید: تاکنون ساخت ۱۵۰ مسجد در شهرهای شرقی استان شامل بم، نرماشیر، ریگان و فهرج توسط این مجمع انجام شده است.

علیزاده با اشاره به افتتاح مسجد امام حسین علیه السلام برای روستاهای عمار۱، عمار ۲، عمار ۳ و عمار ۴ از بخش نگین کویر فهرج توضیح داد: زیربنای این مسجد ۱۳۰ متر مربع و برای ساخت آن ۳۵۰ میلیون تومان هزینه شده است.

وی همچنین از افتتاح مسجد ابراهیم خلیل الله در منطقه چاه ریگان و روستای ریگ آباد خبر داد که روستاهای امیرآباد، الله آباد، ملک آباد و محمودآباد را پوشش می دهد و زیربنای آن ۱۴۰ مترمربع و هزینه ساخت آن ۴۵۰ میلیون تومان است.

 علیزاده با اشاره به مشارکت سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در ساخت این مساجد، اظهار کرد: به دلیل صعب العبور بودن این مناطق و سختی انتقال مصالح و ... عملیات ساخت یک سال و نیم به طول انجامید.

علیزاده نیاز ضروری این مساجد را سرویس بهداشتی اعلام کرد که نیازمند کمک های خیرین است.

وی با اشاره به اینکه با توجه به محرومیت این مناطق، مسجد تنها نقطه فرهنگی این روستاها است؛ بر برنامه ریزی و پشتیبانی های فرهنگی از این مساجد تازه تأسیس تأکید کرد.

کد خبر 1759655

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha