خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی افزایش یافت

پیشدادیان گفت: خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی نسبت به سال قبل از آن حدود ۶۰ درصد رشد داشته است.

 به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، میثم پیشدادیان امروز (۱ اردیبهشت) در جلسه گرامیداشت روز آرد و نان استان اظهار کرد: بنا بر تصمیم شورای عالی انقلاب فرهنگی ۳۱ فروردین ماه روز گرامیداشت آرد و نان نامگذاری و در تقویم رسمی کشور ثبت شده است.

مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی افزود: در سال گذشته با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در جهت مهار تورم و رشد تولید، اداره کل غله استان با وجود خشکسالی های حاکم بر استان به منظور حمایت از گندم کاران اقدام به خرید تضمینی گندم کرد.

پیشدادیان با بیان اینکه در سال گذشته بیش از ۱۸ هزار تن گندم به ارزش ۲ هزار و ۸۲۴ میلیارد ریال در قالب بیش از پنج هزار محموله از گندم کاران خریداری شد، افزود: این کالای استراتژیک با دقت بالا وارد استان می شود لذا انتظار است برای امانتداری از این کالا تمام سعی و تلاش خود را به کار بگیریم.

وی با اشاره به اینکه این مقدار گندم از سه هزار و ۶۱۲ کشاورز خریداری شده بود، افزود: خرید تضمینی گندم نسبت به سال قبل از آن حدود ۶۰ درصد رشد داشته است و ۱۰۱ هزار تن گندم با کیفیت سال گذشته برای تامین مصارف مردم به استان حمل شده‌ است.

 مدیرکل غله و خدمات بازرگانی خراسان جنوبی ادامه داد: از این مقدار ۷۹ هزار تن گندم وارداتی از بنادر و ۲۲ هزار تن گندم با کیفیت از سایر استان‌ها بوده که در سیلوها و انبارهای دولتی و خصوصی برای تامین مصارف مورد نیاز استان ذخیره‌سازی شده‌ است.

پیشدادیان  گفت: بیشترین خرید گندم متعلق به شهرستان قاینات با ۲ هزار و ۸۷۶ تن سپس شهرستان‌های نهبندان با ۲ هزار و ۵۴۱ تن و سوم؛ خوسف با ۲ هزار و ۴۷۰ تن است.

 پیشدادیان با گلایه از اینکه سبوس گندم به مصارف دیگری می رسد، گفت: نان با ارزش غذایی کمتری در اختیار مردم قرار می گیرد لذا برای جامعه سالم جداسازی سبوس از گندم نباید انجام شود.

کد خبر 1759658

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha