اختصاص ۹۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های نیمه تمام شهرداری‌های خراسان‌ جنوبی

عباس زاده گفت: بیش از ۶۰ درصد بودجه شهرداری ها یعنی  ۹۰۰ میلیارد تومان برای احداث و تکمیل پروژه های نیمه تمام هزینه شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، علیرضا عباس زاده- معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار خراسان جنوبی امروز (۱ اردیبهشت) در نشست شهرداران با اشاره به افزایش ۳۰۰ درصدی بودجه شهرداری های استان از سال ۱۴۰۰ تاکنون اظهار داشت: بودجه های شهرداری از ۵۶۴ میلیارد تومان در سال ۱۴۰۰ به دو هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در سال جاری رسیده است.

وی افزود: گزارشات تجمیعی و افزایش بودجه شهرداری ها نشان از فعالیت های قابل قبول و حضور مؤثر در حوزه خدمات شهری دارد و شهرداری ها در زمینه درآمد پایدار نقش آفرینی خوبی انجام دادند.

عباس زاده بر ورود شهرداری در حوزه سرمایه گذاری تأکید کرد و گفت: باید این مهم گسترش یابد تا بودجه شهرداری جدا از فروش اراضی، عوارض و... از این محل تأمین شود.

وی بودجه امسال شهرداری های استان را ۲ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان عنوان کرد و گفت: ۸۹ فرصت سرمایه گذاری با اعتباری بالغ بر ۲ هزار و ۱۰۰ میلیارد تومان به سازمان همیاری شهرداری ها اعلام شده است که تحقق آن باعث ایجاد درآمد پایدار در شهردرای ها است.

وی با بیان اینکه ۱۵ طرح گردشگری و تجاری آماده است، افزود: ۹ طرح سرمایه گذاری مشارکتی با اعتباری بالغ بر۴۶۰ میلیارد تومان که ۶ طرح از شهرداری بیرجند و سه طرح از شهرداری های گزیک، فردوس، آیسک هر کدام یک طرح در این زمینه ارائه شده که نشان می‌دهد شهرداری ها به سمت ایجاد درآمد پایدار می روند.

وی گریزی به تأمین ماشین آلات مورد نیاز شهرداری در سنوات گذشته اشاره کرد و افزود: در سال ۱۴۰۰ دو ماشین آلات خدمات شهری با اعتباری بالغ بر ۲.۹ میلیارد تومان ، سال ۱۴۰۱ نیز ۳۹ دستگاه ماشین آلات به ارزش ۱۰۱ میلیارد تومان و سال ۱۴۰۲ نیز ۲۲ دستگاه ماشین آلات با اعتباری بالغ بر ۴۴ میلیارد تومان به ماشین آلات شهرداری های استان اضافه شده و در مجموع با اعتباری بالغ بر ۱۵۰ میلیارد تومان در حوزه تأمین خدمات ماشین آلات به شهرداری ها مساعدت شده است.

به گفته وی بیش از ۶۰ درصد بودجه شهرداری ها یعنی  ۹۰۰ میلیارد تومان برای احداث و تکمیل پروژه های نیمه تمام هزینه شده است.

وی به تهاتر قیر و کمک به شهرداری ها در این زمینه گریزی زد و افزود: از محل قیر رایگان ۱۶۰ متر مربع از معابر شهری آسفالت و بهسازی شده است و حدود ۷ هزار تن قیر رایگان نیز در سال ۱۴۰۲ تأمین شده و پیش بینی می شود با مصرف این میزان قیر یک میلیون و ۵۰۰ متر مربع دیگر به آسفالت معابر اضافه و تحویل مردم شود.

به گفته وی ۱۷۶ پروژه با بیش از ۸۳۰ میلیارد تومان اعتبار در ایام دهه فجر و هفته دولت آماده و تحویل شده است.

کد خبر 1759662

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha