شهرداری ها پای کار طرح نور باشند

سردار شجاعی نسب بر اجرای لایحه عفاف و حجاب با کمک شهرداری ها و دستگاه‌های اجرایی تأکید کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، سردار حسن شجاعی نسب- فرمانده انتظامی خراسان جنوبی امروز (۱ اردیبهشت) در نشست شهرداران استان با استاندار خراسان جنوبی با اشاره به اجرای لایحه عفاف و حجاب بر همکاری دستگاه‌های اجرایی و شهرداری ها تأکید کرد.

وی با بیان اینکه شهرداران متولیان اصلی شهرها هستنو، بر نقش اثرگذار شهرداران تاکید کرد و گفت: شهردارها می توانند با حضور مؤثر خود در حوزه های اجتماعی، فرهنگی و... برای رعایت هنجارها و حفظ ارزش‌ها نقش مهمی ایفا کنند.

سردار شجاعی نسب با اشاره به این مهم که پیوست برای رعایت هنجارها نباید کمرنگ شود، یادآور شد: لایحه عفاف و حجاب با نام حمایت از خانواده از طرح های در دستور کار است و متأسفانه برخی افراد احساس امنیت اخلاقی را در مردم خدشه دار کرده و باعث سستی بنیان خانواده ها می شوند.

وی تأکید کرد: بر اساس مطالبات عمومی در سطح کشور و با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری که حجاب را محدودیت شرعی و قانونی ذکر کردند، انتظار می رود طرح نور با عنوان تشدید اقدامات میدانی در دستور کار قرار گیرد.

وی با بیان اینکه مبنای این طرح تذکر لسانی و پیشگیرانه است، گفت: با افرادی که اصرار بر ناهنجاری داشته باشند برخورد خواهد شد و نیروی انتظامی سنگر آخر اقدامات در حوزه فرهنگی، اجتماعی است و امید است برای اجرای این طرح  ۲۵ دستگاه دیگر در سنگر خود قرار گیرند.

وی با بیان اینکه شهرداران در زمینه اماکن تفریحی، تفرجگاه‌ها، بوستان ها و... صاحب وظیفه و تکلیف هستند، گفت: شهرداری ها در اجرای این طرح به عنوان مجموعه ای اثرگذار باید حضور چشمگیر داشته باشند.

به گفته وی برای اجرای این طرح می‌توان از ظرفیت بسیج و سپاه نیز بهره گرفت.

وی یادآور شد: روشنایی معابر، مبلمان نامناسب برخی معابر و بوستان ها، فضا را برای انجام اقدامات مجرمانه فراهم کرده است و برخی مواقع مشاهده می شود بر برخی غرفه ها در شهربازی ها نظارت کافی صورت نمی گیرد و در این راستا توجه ای به ناهنجاری ها نمی شود.

وی بر تذکر لسانی همراه ارائه خدمت به هنجارشکن ها تأکید کرد و با بیان اینکه پایش تصویری در اماکن مشکل دار مورد توجه است، گفت: پارکبانهای شهرداری ها می توانند در زمینه تذکر به این افراد و جلوگیری از سگ گردانی در بوستان ها اهتمام بیشتری داشته باشند.

 فرمانده انتظامی خراسان جنوبی بر نقش شهرداران و شوراهای اسلامی در راستای اداره شهری و اجرای این طرح تأکید کرد و افزود: اجرای قانون و تکالیف، کنش و واکنش به همراه دارد و هر جا نیاز به حضور نیروی انتظامی باشد در کنار شما خواهیم بود و باید در ایجاد نظم اجتماعی، امنیت مردم، ارزش‌های دینی و...همه با هم ورود کنیم.

سردار شجاعی نسب تأکید کرد: در حوزه امنیت اخلاقی، عفاف و حجاب و اجرای این مهم دست یاری به سوی شما دراز می کنیم.

کد خبر 1759664

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha