۵۱ هزار تن گندم در خراسان جنوبی تولید شد

رزقی گفت: ۵۱ هزار تن گندم تولیدی خراسان جنوبی است که ۱۸ هزار تن به مراکز خرید تضمینی گندم تحویل داده می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، محمد رزقی امروز ظهر (۱ اردیبهشت) در مراسم گرامیداشت روز آرد و نان در خراسان جنوبی اظهار داشت: از ۲۰۰ میلیون هکتار سطح زیر کشت گندم در جهان، ۷۰۰ میلیون تن گندم تولید می شود.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان اینکه به دنبال منابع محدود آب و کاهش بارندگی سطح زیرکشت زراعی ما در خراسان جنوبی کاهش یافته است، افزود: بیش از ۱۴ هزار بهره بردار در استان در بحث گندم داریم و ۳۶ درصد سطح زیر کشت گندم استان است.

رزقی افزود: بر اساس آمار کشوری حدود ۶ میلیون هکتار اراضی زیر کشت گندم داریم که چههر میلیون هکتار آن دیم است که حدود ۱۳ تا ۱۴ میلیون تن تولیدات ما است و ۹ میلیون تن  نیاز استان است.

وی با اشاره به کشت چهار میلیون هکتار گندم دیم در خراسان جنوبی، گفت: با این سطح زیرکشت نیاز به بارندگی داریم، شهرستان های قاین، سربیشه و طبس بیشترین سطح زیر کشت گندم را دارند.

مدیر زراعت سازمان جهاد کشاورزی خراسان جنوبی با بیان  اینکه ۵۱ هزار تن گندم تولید ما در خراسان جنوبی است که ۱۸ هزار تن به مراکز خرید تضمینی گندم تحویل داده می شود، گفت: بخش های زیادی در خصوص تولید گندم پای کار هستند و چهار رقم سازگار در استان هم به همت بخش تحقیقات تولید می شود.

رزقی با اشاره به عملکرد ۱۲ تن در هکتار در برخی شهرستان های استان، گفت: با همین محدودیت های آبی اگر حمایت هایی از گندم کاران صورت بگیرد می توانیم عملکرد و تولید محصول را افزایش دهیم.

وی در پایان از فعالیت ۱۷ مرکز خرید تضمینی گندم در خراسان جنوبی خبر داد و گفت: قیمت هر کیلوگرم گندم ۱۷ هزار و ۵۰۰ تومان در استان اعلام شده است.

همچنین در این جلسه از ۱۲ نفر از برترین‌های زنجیره مختلف تولید نان استان قدردانی شد.

کد خبر 1759668

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha