کمبود نیروی انسانی در شهرداری های خراسان‌ جنوبی

صفری با اشاره به کمبود نیروی انسانی در شهرداری های استان خراسان جنوبی، تأمین نیروی انسانی مورد نیاز را منوط به اخذ مجوز از سازمان دهیاری و شهرداری های کشور دانست.

 خبرگزاری شبستان- خراسان جنوبی؛ علیرضا صفری- مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری خراسان جنوبی  امروز شنبه (۱ اردیبهشت) در نشست شهرداران استان با اشاره به کمبود نیروی انسانی در شهرداری های استان، تأمین نیروی انسانی مورد نیاز را منوط به اخذ مجوز از سازمان دهیاری و شهرداری های کشور دانست و گفت: سال گذشته مجور برگزاری آزمون برای استخدام نیرو اخذ شده است و با توجه به برگزاری آزمون بنا به اعلام صورت گرفته در خرداد ما امسال، استخدام نیرو به سال آینده موکول خواهد شد.

وی یادآور شد: چنانچه شهرداری ها از مجموعه استخدامی های دولت مستثنی شوند مشکل تأمین نیرو مرتفع می شود چرا که بودجه و هزینه های مورد نیاز در این راستا توسط شهرداری محقق می شود.

صفری به تحقق ۸۱ مصوبه در قالب ۱۱ جلسه در حوزه های مختلف شهری در سال گذشته اشاره کرد و گفت: در حوزه های مختلف مدیریت شهری جلساتی با حضور ۴۴ مدیر استان برگزار و از چالش های بین شهرداری ها و دستگاه‌های اجرایی کاسته شد.

وی از دریافت کسب رتبه برتر در بحث آموزش شهرداری ها در کشور خبر داد و افزود: در این راستا سال گذشته ۲۰ کارگاه آموزشی تخصصی و عمومی به تعداد ۸۰۸ نفر ساعت برای ۹ هزارو ۱۷۳ نفر از شهرداران و پرسنل شهرداری برگزار شد.

وی اعزام شهرداران به یزد و خوزستان، تهیه پیوست فرهنگی پارک ها و بوستان ها به عنوان استانی پیشرو، ارائه چهار طرح در شورای پژوهشی و ارسال ۶ مقاله در این جشنواره، کسب رتبه سوم در ثبت اطلاعات در فرصت های سرمایه گذاری کشور و... را از دیگر اقدامات انجام شده برشمرد.

مرتضی صادق بختیاری- شهردار نهبندان هم درخصوص اجرای طرح عفاف و حجاب و همراهی پارکبانها در این زمینه گفت: امربه معروف و نهی از منکر تخصصی است و پارک بان ها شرایط و تخصص لازم را برای این مهم ندارند.

وی خواستار ورود سپاه و بسیج در زمینه اجرای طرح عفاف و حجاب شد و با بیان اینکه شهرداری در زمینه پرداخت هزینه ها کمک خواهد کرد، افزود: در این راستا بارها مکاتباتی انجام اما تاکنون پاسخی دریافت نشد.

وی کمبود نیروی انسانی با وجود بازنشسته شدن تعداد زیادی از نیروهای شهرداری را از مشکلات پیشرو برشمرد و گفت: شهرداری نهبندان در زمینه نیروی آتش نشان و نیروهای اداری در مضیقه قرار دارد.

وی با توجه به این مهم که شهرداری ها پشتیبان خدمات رسانی به مردم در شهرها هستند، خواستار تخصیص اعتباراتی از محل تملک دارایی ها شد.

معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی هم با اشاره به این مهم که اجرای طرح عفاف و حجاب مورد تأکید مقام معظم رهبری است، گفت: دشمن برای فروپاشی خانواده ورود کرده و باید برای خنثی سازی این توطئه برنامه مدونی ارائه شود.

علیرضا عباس زاده با بیان اینکه ما به عنوان متولیان امر می توانیم در این راستا تأثیرگذار باشیم، یادآور شد: شهرداران در همه بخش های شهر، خدمات شهری مسئولیت داشته و دغدغه مندی در این زمینه در موفقیت طرح، تأثیر بسزایی دارد.

به گفته وی خدمت برای عفاف و حجاب و امنیت اخلاقی، خدمت به آینده کشور، هویت دینی و ملی و نسل آینده می باشد و اجرای طرح نور دشمنان داخلی و خارجی بیشتری نسبت به پاسخ ایران به جنایات اسرائیل داشته است.

معاون استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه بخش مهمی از اماکن عمومی در اختیار شهرداری است، تأکید کرد: شهرداری باید برای اجرای طرح نور به عنوان متولی، به اماکن عمومی، پارک ها و بوستان ها، مراکز تفریحی، اجتماعی و.... توجه ویژه ای داشته باشد.

وی یادآور شد: هر جا نیاز به مصوبه برای رفع موانع احتمالی وجود داشت، اعلام کنید تا رفع شود چرا که شهرداری ها برای اجرای طرح نور، تعمیق فرهنگ عفاف و حجاب باید پیشرو باشند.

وی گفت: حجاب به معنی آزادی و راهی برای پیشرفت و تعالی می باشد و شهرداری ها باید برای آماده سازی فضاهای زیر مجموعه خود ورود کنند.

عباس زاده در پاسخ به سوال یکی از شهرداران مبنی بر نبود اعتبار برای پرداخت هزینه آمران به معروف گفت: قرار به اخذ قرار داد و پرداخت هزینه ماهانه نیست و در پایان می توان از این افراد تقدیر کرد.

 حسین بلالی- شهردار بشرویه هم به مطالبات شهرداری ها از برخی دستگاه‌های اجرایی اشاره کرد و گفت: می توان مطالبات شهرداری ها را در قالب واگذاری اراضی غیرقابل استفاده برخی دستگاه‌های اجرایی مرتفع کرد.

وی به افزایش ۲۰۰ درصدی هزینه های قابل پرداخت به اداره اوقاف و امور خیریه و ۲۰۰ تا ۲۵۰ درصدی به آب منطقه ای گریزی زد و افزود: بدهی ۴۴۰ میلیونی شهرداری طی ۸ ماه به بیش از یک میلیارد تومان رسید.

وی با بیان اینکه رضایتمندی مردم در دولت سیزدهم مهم است، یادآور شد: با این وجود ۴۰ تا ۵۰ پرونده در کمیسیون ۱۰۰ برای حد نصاب تفکیک وجود دارد که علی‌رغم پیگیری محقق نشده است.

دکتر یداله غلام پور - شهردار قاین هم یکی از چالش های پیش رو را پایین بودن درآمد ارزش افزوده شهرداری های استان نسبت به دیگر شهرداری های کشور اعلام کرد و گفت: بر اساس ماده ۳۹ قانون ارزش افزوده ۹۰ درصد عوارض وصولی کارخانجات و... باید به حساب خزانه استان واریزو بین شهرداری های استان توزیع شود که این مهم محقق نمی شود.

وی عدم واریزی الحاقات و دخالت برخی شوراهای شهر در امور اجرایی شهرداری ها را از دیگر مشکلات عنوان و خواستار پیگیری در این راستا شد.

معاون عمرانی استانداری خراسان جنوبی در پاسخ یه این مشکل از شهرداران خواست در صورت دخالت شوراها در امور اجرایی شهرداری ها، مصادیق به دفتر امور شهری منعکس شود.

عباس زاده با بیان اینکه بر اساس قانون شوراها حق دخالت در امور اجرایی را ندارند، گفت: در صورت اعلام مصداقی، این مشکل پیگیری می شود.

به گفته عباس زاده دخالت شورا در امور شهری خود را در مصوبه ها نشان می دهد و ملاک مصوبات است که باید در هیأت تطبیق این موارد مدیریت شود.

وی از اجرای برنامه دفتر امور شهری مبنی بر برگزاری نشست هایی با شوراها خبر داد و افزود: در این نشست ها شورا باید نسبت به وظایف خود پاسخگو باشد و با این رویکرد جدید دخالت در امور اجرایی شهرداری تذکر داده می شود.

کد خبر 1759675

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha