زکات موجب رفع فقر در جامعه می‌شود

آیت‌الله حیدری، گفت: ترویج زکات در جامعه بسیار مهم است و باید در این امر کوشید که به همت مؤمنین و خیرین، دیگر شاهد فقر در جامعه نباشیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان خوزستان، همایش تکریمی و ترویجی زکات با سخنرانی آیت‌الله محسن حیدری، نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری به دعوت کیمته امداد امام خمینی(ره) در سالن آمفی تئاتر اداره فرهنگ و ارشاد شهرستان هویزه برگزار شد.

آیت‌الله حیدری، به اهمیت زکات در زندگی مومنین پرداخت و اظهار کرد: خداوند اموال مؤدی زکات را حفظ می‌کند و هر کسی که زکات بپردازد، خداوند برکت را در زندگی او بیشتر می‌کند و باعث حفظ اموالش می‌شود.

وی در ادامه با اشاره به تفسیری در خصوص جامعه شناختی و عملی نسبت به این حدیث افزود: پرداخت زکات، از طرف مومنان باعث می‌شود که اموال به دست فقرای جامعه برسد و فقیری در جامعه باقی نخواهد ماند و وقتی که فقیری در جامعه باقی نماند، به صورت خود به خود نسبت جرم در جامعه بسیار کاهش می‌یابد و اموال مومنین حفظ می‌شود.

نماینده مردم خوزستان در مجلس خبرگان رهبری، خاطر نشان کرد: ترویج زکات در جامعه بسیار مهم است و باید در این امر کوشید که به همت مؤمنین و خیرین، دیگر شاهد فقر در جامعه نباشیم.

کد خبر 1759742

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha