هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی گفت: هویت بخشی به گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد و رشد این گروه های سرود امری مهم و ضروری است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، محسن رضایی، مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی، ظهر یکشنبه، در نشست با کانون های فعال حوزه سرود آذربایجان غربی گفت: سرود یکی از مهم‌ترین مولفه‌ها در حفظ روحیه حماسی مردم در تقویت هویت ملی و دینی نسل جوان است.

وی افزود:  هویت بخشی به گروه های سرود کانون های فرهنگی هنری مساجد و رشد این گروه های سرود امری مهم و ضروری است.

رضایی با بیان اینکه شهرستان های ارومیه، نقده و میاندوآب در حوزه سرود پیش‌رو هستند، ادامه داد: آموزش تخصصی مربیان گروه های سرود و اعضای آن ها از اولویت های کانون های فرهنگی هنری مساجد استان آذربایجان غربی می باشد.

مدیر ستاد هماهنگی کانون های فرهنگی و هنری مساجد استان آذربایجان غربی افزود: دغدغه ما بر این است که میزبان جشنواره سرود کشوری باشیم که ظرفیت بزرگی برای کانون های فرهنگی و هنری فعال خواهد بود.

رضایی گفت: کانون های فرهنگی هنری مساجد از ظرفیت حوزه هنر بویژه سرود در زمینه جذب بیشتر کودکان و نوجوانان به مساجد باید بیشتر و بهتر استفاده کنند.

هویت‌بخشی به گروه‌های سرود کانون‌های مساجد امری مهم است

خدیجه سلطانی، رابط کانون های فرهنگی و هنری مسجد موسی بن جعفر(ع) ارومیه گفت: متاسفانه در حوزه فرهنگ کم کاری کردیم و امروزه باید ذائقه شناسی شود و کار فرهنگی می تواند تاثرگذار باشد که نوجوان و جوان امروزی از آن راضی باشد.

وی افزود: با توجه به اینکه مسجد موسی بن جعفر(ع) در یکی از مناطق محروم و کم برخوردار قرار دارد و گروه های سرود چون نشاط آفرین هستند تاثیر بیشتری دار حوزه فرهنگ دارند.

سلطانی ادامه داد: حتی می توان گفت تشکیل و اجرای این گروه های سرود حتی در پوشش خود نوجوانان و به تبع والدین آن ها هم تاثیر گذاشته است.

گفتنی است؛ در پایان این جلسه مدیران کانون های فرهنگی و هنری فعال در حوزه سرود مشکلات خود اعم از نبود مربی برای گروه سروده و نبود کارت عضویت را از جمله مشکلات خود در این حوزه را بیان کردند.

کد خبر 1759794

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha