پنجشنبه‌های این کانون مسجدی با مهرورزی گره خورده است

کانون فرهنگی هنری «امام رضا(ع)»، از آن دسته کانون های مسجدی است که اقدامات خیرخواهانه را در اولویت فعالیت هایش قرار داده و به انحاء مختلف، سعی در خدمت رسانی و دستگیری از محرومان دارد.

خبرگزاری شبستان-استان فارس؛ مهدی رحمانیان| گراشی ها را همه به سخاوت و بخشندگی می شناسیم؛ مردمی نجیب و مومن که همیشه پای کار نظام و انقلاب بوده و در عرصه های مختلف از هیچ تلاشی دریغ نکرده اند.

بچه مسجدی های گراش نیز از این حیث مستثنی نیستند و همواره و در همه حال پای کار کمک به محرومان و دستگیری از نیازمندان هستند.

فعالیت های خیرخواهانه در کانون های فرهنگی هنری مساجد به اشکال مختلف و به بهانه های گوناگون در حال انجام است و البته هدف آن نیز تنها یک چیز است و آن هم چیزی نیست جز رضای خداوند متعال.

کانون فرهنگی هنری «امام رضا(ع)»، از آن دسته کانون های مسجدی است که اقدامات خیرخواهانه را در اولویت فعالیت هایش قرار داده و به انحاء مختلف، سعی در خدمت رسانی و دستگیری از محرومان دارد.

پنجشنبه های مهرورزی

از جمله برنامه هایی که بچه مسجدی های این کانون فرهنگی هنری به صورت مستمر در حال انجام هستند، طرح «پنجشنبه های مهرورزی» است که با هدف حمایت از اقشار ضعیف و کم بضاعت و به شیوه های مختلف صورت می گیرد.

پنجشنبه‌های این کانون با مهرورزی گره خورده است

این طرح یک سالی می شود که در این کانون شکل گرفته و بچه های مسجد هر هفته روزهای پنجشنبه را برای کمک به محرومان اختصاص داده اند.

سلامتی و تعجیل در فرج آقا امام زمان(عج) و حمایت از خانواده های نیازمند، از اهداف «پنجشنبه های مهرورزی» است که مدیر کانون فرهنگی و هنری «امام رضا(ع)» به آن اشاره می کند.

علی اکبر مقتدری می گوید: پیش از اجرای این طرح، توسط بچه های مسجد، خانواده های کم بضاعت و محروم شناسایی شده و علاوه بر طرح پنجشنبه های مهرورزی به شیوه های مختلف نیز از آنان حمایت می شود.

شناسایی ۲۵ خانوار کم بضاعت

آنگونه که مدیر کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) گفته، تا کنون توسط بچه های مسجد تعداد ۲۵ خانوار کم بضاعت شناسایی شده و در مجموع ۷۰ نفر مشمول حمایت های این کانون هستند.

اگرچه طرح های خیرخواهانه در راستای کمک به محرومان در قالب فوق برنامه های کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) پیش از این انجام شده اما طرح پنجشنبه های مهرورزی به صورت جدی از سال گذشته کلید خورده و بچه های مسجد تا کنون ۲۴ پنجشنبه را به این امر اختصاص داده اند.

طرح پنجشنبه های مهرورزی به صورت جدی از سال گذشته کلید خورده و بچه های مسجد تا کنون ۲۴ پنجشنبه را به این امر اختصاص داده اند.

بچه مسجدی‌های نیکوکار

از زیبایی های این طرح، پای کار بودن نوجوانان و جوانان مسجدی است به نحوی که مقتدری آن را شاخصه این طرح می داند و می گوید: بچه های مسجد حامی طرح پنجشنبه های مهرورزی هستند تا جایی که هزینه های اجرای این طرح توسط نوجوانان و جوانان دهه هفتادی و هشتادی تامین می شود.

خدمات ارائه شده به محرومان در این طرح نیز منحصر به یک اقدام خاص نمی شود و بچه مسجدی های کانون امام رضا(ع) سعی دارند به شیوه های مختلف و البته مطابق نیاز خانواده های کم بضاعت، به آنان خدمت رسانی کنند.

از بسته های معیشتی تا پرداخت اقساط وام

مقتدری می گوید: عمده خدمات ما در قالب این طرح، تهیه و توزیع بسته های معیشتی است که شامل اقلام مورد نیاز خانواده ها است؛ البته در کنار آن، توجه به دیگر ضروریات خانواده ها نیز مد نظر بوده و در مواردی پرداخت اقساط معوقه، تهیه کالاهای مورد نیاز و... توسط بچه های مسجد انجام شده است.

پنجشنبه‌های این کانون با مهرورزی گره خورده است

با تلاش بچه های مسجد، از ابتدای آغاز پنجشنبه های مهرورزی تا کنون که ۲۴ هفته از آن می گذرد، حدود ۹۰ میلیون تومان هزینه شده و در قالب بسته های معیشتی، بسته های گوشت و دیگر نیازهای مرتبط با خانواده های هدف در اختیارشان قرار گرفته است.

دغدغه بچه های مسجد، علاوه بر تامین نیازهای محرومان، خودکفایی آنان است و تلاش دارند در این زمینه نیز قدم هایی برداشته تا خانواده ها دیگر نیازی به این چنین حمایت ها نداشته باشند.

در انتظار پنجشنبه ها

بچه های مسجد نیز پای کار خدمت به محرومان هستند و روزهای هفته را شمارش کرده تا پنجشنبه دیگری فرا برسد و هدیه ای از سر مهر و محبت تقدیم محرومان کنند.

به اذعان مقتدری در طرح پنجشنبه های مهرورزی، تمامی امور توسط بچه های مسجد انجام می شود و بچه ها در تهیه و خرید اقلام، بسته بندی و توزیع بسته ها مشارکت دارند.

دغدغه بچه های مسجد، علاوه بر تامین نیازهای محرومان، خودکفایی آنان است و تلاش دارند در این زمینه نیز قدم هایی برداشته تا خانواده ها دیگر نیازی به این چنین حمایت ها نداشته باشند.

مدیر کانون فرهنگی هنری امام رضا(ع) می گوید: امیدواریم بتونیم با کمک خیرین خدمات رسانی بیشتری به نیازمندان داشته باشیم هر چند که بچه های مسجد پیگیر شغل و منبع درآمد دائمی برای آنان نیز هستند تا ضمن خودکفا شدن، نیازمند کمک های خیرین نباشند.

کد خبر 1759865

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha