جمعیت هلال احمر خراسان شمالی میزبان برگزاری آزمون درجه ایثار

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از برگزاری یازدهمین مرحله آزمون آمادگی جسمانی و مهارتی کسب درجه ایثار به میزبانی جمعیت هلال احمر این استان خبر داد.

ابوالفضل محبان، مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی اظهارکرد: این آزمون به صورت منطقه ای با حضور نجاتگران استان های مازندران، گلستان، سمنان، خراسان رضوی و خراسان شمالی به میزبانی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از سه شنبه چهارم اردیبهشت ماه آغاز و تا روز شنبه هفتم اردیبهشت به مدت پنج روز برگزار خواهد شد.
وی خاطرنشان کرد: آزمون کسب درجه ایثار در دو مرحله آمادگی جسمانی با آیتم های تست کوپر، دراز و نشست، فشار موازی، دوی ۴۵ متر، پرش در جا، پرش جفت، انعطاف و معلق ماندن برگزار می شود.

محبان عنوان کرد: همچنین آزمون مهارتی با آیتم های پیش بیمارستانی، جستجو و نجات در جاده، جستجو و نجات در آوار، جستجو و نجات در کوهستان و جستجو و نجات در محیط های آبی ویژه نجاتگرانی که تمام این مهارت هارا کسب کرده اند و شرایط لازم جهت حضور در این آزمون را دارند برگزار می شود.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی بیان کرد: در نخستین بخش از این آزمون که ویژه آمادگی جسمانی است، شرکت‌کنندگان بعد از موفقیت و کسب نصاب لازم در ۹ ماده این بخش به مرحله دوم که ویژه فعالیت های تخصصی و مهارتی امدادگران است،‌ راه می یابند و باید در موادی چون امداد و نجات در سیلاب،‌ آوار، کوهستان و جاده با هم رقابت کنند.

محبان اضافه کرد: به امدادگرانی که امتیازات لازم را در همه مراحل این آزمون کسب کنند از سوی رئیس جمعیت هلال احمر کشور گواهینامه ایثار اعطا می شود که بالاترین درجه امدادی در هلال احمر است تا به عنوان نیروهای واکش سریع در مواردی چون بلایای طبیعی و حوادث فراگیر و نیز شرایط سخت که به مهارت های نجات و جست و جو نیاز است، اقدامات عملیاتی انجام دهند.

وی تصریح کرد: در این آزمون ها که با هدف افزایش توان عملیاتی و سطح مهارت و آمادگی بدنی نجاتگران و نیز تقویت پارامترهای مهارتی برگزار می شود،‌ شرکت کنندگان با مشارکت در ۱۵ دوره و پس از قبولی و کسب امتیازات لازم به رتبه ایثار نائل می شوند.

کد خبر 1759900

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha