کشف حجاب یک عنوان مجرمانه و مستوجب مجازات است

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی گفت: کشف حجاب یک عنوان مجرمانه و مستوجب مجازات است.

سید جواد ایلالی، دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی در گفت و گو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی با اشاره به اینکه رعایت حجاب اسلامی بر اساس مستندات قانونی یک ضرورت لازم الإجرا است، اظهارکرد: کسی که قانون را رعایت نمی‌کند، مرتکب جرم شده و به همین اعتبار کشف حجاب یک رفتار قانون شکنانه به شمار می‌رود.

وی خاطرنشان کرد: ضابطان انتظامی وظیفه دارند براساس‌ موازین قانون با مصادیق هنجارشکنی و خلاف ضوابط برخورد نمایند که البته امیدوارم شاهد قانون شکنی نباشیم.

ایلالی عنوان کرد: برخی دستگاه‌های اجرایی از جمله آموزش و پرورش، فرهنگ و ارشاد و محافل دانشگاهی در این خصوص صاحب نقش و کارکرد با ماهیت فرهنگی و اجتماعی هستند لذا بر این اساس در زمره ادارات‌ تصمیم گیر و تصمیم ساز هستند و باید در این زمینه فعال باشند.

دادستان عمومی و انقلاب مرکز خراسان شمالی بیان کرد: کشف حجاب در چهار حوزه خودرو، اماکن و صنوف، فضای مجازی، معابر و خیابان‌ها باید رعایت شود که اگر رعایت نشود صاحبان اصناف متخلف پلمب و  وسائل نقلیه مرتبط با این مسأله به پارکینگ ها منتقل می‌شوند.

ایلالی تصریح کرد: گروه معدودی در جامعه اسلامی ایران از روی جهالت، ناآگاهی و یا با سازماندهی برخی عناصر خودفروخته به این فریضه مهم حمله کرده و به دنبال احیای مجدد فرهنگ بی بندو باری زمان پهلوی در جامعه تلاش می‌کنند ولی بدانند جامعه ایران اسلامی و ملت مؤمن و حتی برخی از بانوانی که حجاب کامل ندارند، در مقابل این جماعت قلیل کوتاه نمی آیند و همراهی نخواهند کرد.

وی منشأ حجاب و عفاف را از صفات انسانی برشمرد و اضافه کرد: حجاب و عفاف نه فقط در دین مبین اسلام بلکه در همه ادیان الهی مورد تاکید است و حافظ امنیت روانی و اخلاقی و باعث ثبات خانواده‌هاست.

کد خبر 1759907

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha