بزرگ‌ترین تظاهرات حمایت از فلسطین در شیکاگو برگزار می‌شود

رئیس ملی شبکه اقلیت‌های فلسطین در ایالات متحده تاکید کرد که تظاهرات بزرگی با حضور ده‌ها هزار نفر از حامیان فلسطین ماه آگوست در شیکاگو ترتیب خواهند داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از سماء، ائتلافی از سازمان‌های مردمی آمریکا در همبستگی با فلسطین پیش بینی کرده‌اند که ده ها هزار تظاهرکننده در ماه آگوست مقابل  کنوانسیون کمیته ملی دموکرات ها در شیکاگو حضور داشته باشند.

ائتلافی از سازمان‌های مردمی آمریکا در همبستگی با فلسطین گفت: فعالان در حال ترتیب دادن این راهپیمایی علیه نسل کشی مردم فلسطین در غزه هستند.

بر اساس گزارش‌ها، صدها جوان که در هیچ تظاهرات قبلی در زندگی خود شرکت نکرده بودند، اعلام کرده‌اند که در تظاهرات شیکاگو شرکت می‌کنند.

۴۵۰ فعال نیز در تدارکات جنبش اعتراضی بزرگ نیز شرکت کرده‌اند و در این تظاهرات نیز شرکت خواهند کرد.

با وجود تلاش برای ارعاب جنبش همبستگی فلسطین توسط لابی صهیونیستی در ایالات متحده و رسانه‌های جریان اصلی و راست افراطی، جنبش مردمی خط خود را بدون بازگشت ترسیم کرده است و از مقاومت مردم فلسطین در برابر موجودیت نژادپرست اسرائیل حمایت خواهد کرد.

حاتم ابودیه، رئیس ملی شبکه اقلیت‌های فلسطین در ایالات متحده و ترتیب دهنده این تظاهرات گفت:  ائتلاف راهپیمایی تابستان گذشته ایجاد شد و امسال نیز آن را برگزار خواهیم کرد.

وی گفت: راهپیمایی به سمت شورای ملی دموکراتیک برگزار خواهد شد و این راهپیمایی بزرگ‌ترین اجتماع برای فلسطین در تاریخ این شهر خواهد بود.

وی تاکید کرد: در ماه آگوست پیش بینی می‌کنیم که ده‌ها هزار نفر اعم از فلسطینیان، عرب، سیاه‌پوست، لاتین تبار، آسیایی و سایر معترضان از سراسر ایالات متحده با صدای بلند و واضح به نسل‌کشی نه بگویند.

ابودیه ادامه داد: ما در کنار فلسطین ایستاده‌ایم و از پیروزی و آزادی مردم فلسطین حمایت می‌کنیم. این موضوع در مورد هدف قرار دادن کمیته ملی دموکرات‌ها نقش اساسی دارد زیرا دولت ایالات متحده، به ویژه بایدن، از «نسل کشی» علیه مردم فلسطین در غزه حمایت مالی کرده است.

وی افزود: همه ما می دانیم که جنایات جنگی اسرائیل بدون تسلیحات، پول و حمایت سیاسی و دیپلماتیک آمریکا امکان پذیر نبوده است، و اگرچه اکثریت مردم در ایالات متحده از اسرائیل می خواهند که کشتار را متوقف کند، بایدن همچنان این کار را نمی‌کند. به همین دلیل است که جنبش حمایت از فلسطین بی‌سابقه در این کشور بسیج می‌شود و خیابان‌ها، بزرگراه‌ها، فرودگاه‌ها و دفاتر قانون‌گذاران را می‌بندد.

وی اظهار کرد: بایدن می‌توانست جلوی این نسل‌کشی را در اکتبر بگیرد، اما این کار را نمی‌کند. اسرائیل بدون مجازات می‌کشد، زیرا بایدن و دموکرات‌ها این اجازه را می‌دهند.

کد خبر 1759926

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha