سریال دنباله‌دار بمباران بیمارستان، مسجد و منازل در فلسطین

بر اساس گزارش‌های میدانی، حمله جنگنده‌های صهیونیستی صبح امروز به مسجد، بیمارستان و منازل فلسطینیان منجر به شهادت تعدادی فلسطینی شده است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از آناتولی، شاهدان عینی و منابع پزشکی صبح امروز دوشنبه (سوم اردیبهشت ماه) گزارش دادند: رژیم صهیونیستی یک بیمارستان در اردوگاه نصیرات، یک مسجد در اردوگاه بریج و خانه‌هایی را در مناطق مختلف نوار غزه هدف قرار داد.

در پی حملات رژیم صهیونیستی به بیمارستان، مسجد و تعدادی خانه و ساختمان مسکونی در مناطق مختلف نوار غزه تعدادی از فلسطینیان کشته و زخمی شدند.

حمله به بیمارستان «العوده»

بیمارستان «العوده» در اردوگاه نصیرات در وسط نوار غزه، در بیانیه‌ای اعلام کرد که جنگنده‌های صهیونیستی سحرگاه روز دوشنبه، دو بار مقر اداره بیمارستان را هدف قرار دادند و خسارات زیادی به آن وارد کردند.

وی افزود: این بمباران منجر به اختلال در سیستم انرژی خورشیدی که برق بیمارستان را تامین می‌کرد، شد و علاوه بر آن، آسیب‌های عمده به مخازن آب و سوخت و آسانسور برقی رسید.

مدیریت بیمارستان  این هدف گیری مستقیم را توسط صهیونیست‌ها، به شدت محکوم کرد.

حمله به مسجد «التقوی»

شاهدان عینی گزارش دادند: جنگنده‌های صهیونیستی، مسجد «التقوی» را در اردوگاه بمباران کردند که منجر به تخریب کامل آن بدون تلفات جانی شد.

به گفته منابع پزشکی و شاهدان عینی، در نتیجه گلوله باران شدید توپخانه‌ای رژیم صهیونیستی به یک مکان مسکونی در منطقه «بلوک ۹» اردوگاه بریج، تعدادی فلسطینی نیز کشته و زخمی شدند.

منابع پزشکی در بیمارستان شهدای الاقصی در شهر دیرالبلاح) از زخمی شدن تعدادی دیگر از فلسطینی ها در حمله هوایی اسرائیل که گروهی از شهروندان را در نزدیکی مسجد ابوسلیم این شهر هدف قرار داد، خبر دادند.

منابع محلی همچنین گزارش دادند: مناطق وسیعی در شمال نصیرات و اردوگاه های بریج و مغازی مورد گلوله باران توپخانه‌ای اسرائیل قرار گرفت و جاده ها، خانه‌های خالی و زمین های کشاورزی را هدف قرار داد.

امدادگران هلال احمر فلسطین، در شهر خان یونس در جنوب نوار غزه  گفتند: هواپیماهای اسرائیلی خانه ای را در منطقه المواصی بمباران کردند که منجر به تخریب کامل آن و تلفات تعدادی از عابران شد.

به گفته منابع پزشکی در حمله هوایی اسرائیل به دو خانه در محله الزیتون در جنوب شرقی شهر غزه و منطقه الصحابه در مرکز شهر، فلسطینی ها از جمله زنان و کودکان زخمی شدند.

گفتنی است، رژیم صهیونیستی از هفتم اکتبر گذشته تاکنون با جنگ ویرنگر خود منجر به شهادت بیش از ۳۴ هزار فلسطینی شده است.

کد خبر 1759934

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha