کارزار رسانه‌ای والد آگاه، فرزند ایمن در اراک آغاز شد

کارزار رسانه ای پیشگیری از اعتیاد با عنوان «والد آگاه، فرزند ایمن» با موضوع آیا میدانی الان فرزندت کجاست؟ دربهزیستی استان مرکزی آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از استان مرکزی، محمود حسین آبادی در این مراسم با اشاره به اینکه این کارزار با با هدف پیشگیری اولیه از مصرف مواد اعتیاد آور و اطلاع رسانی ویژه به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان و افزایش دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد، برگزار می شود، گفت: این کارزاربمدت ۱۰ روز با هدف حساس سازی والدین تنها با این جمله که آیا میدانی الان فرزندت کجاست آغاز شده است.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی افزود: بیشترین آسیب های که فرزندان و جامعه ما از جمله اعتیاد با آن درگیر هستند بیشتر بدلیل عدم آموزش و آگاهی والدین می باشد.

وی با اشاره به اینکه این کارزار بیشتر بر آگاهی که همراه با آموزش بدست می آید، تاکید دارد خاطر نشان کرد: اطلاع رسانی به گروه مخاطب والدین در خصوص توجه به فرزندان و افزایش دانش والدین در زمینه پیشگیری از اعتیاد از اهداف عملیاتی این کارزار است.

این مقام مسئول حساس سازی، آگاه سازی و اطلاع رسانی را دو راهبرد مهم در اجرای این کارزار دانست و اظهار داشت:در این مدت سعی شده است با نصب بنر، آموزش، ساخت موشن و پخش در فضای مجازی در  سطح شهر و وسایل حمل و نقل عمومی، مدارس، بانک ها، ادرات، منطقه های گردشگری، فروشگاه های بزرگ و ... مردم را نسبت به این امر آگاه کنیم.

مدیر کل بهزیستی استان مرکزی ادامه داد: با انجان این اقدامات والدین در این مدت تنها با این جمله که آیا میدانی الان فرزندت کجاست؟ روبه رو می شوند و در خود احساس نیاز نسبت به آموزش داشته و بداند برای والدگری باید یک والد آموزش دیده باشند تا بتوانند از فرزندان خود مراقبت کنند.

محمودی اظهار داشت: این طرح در کلیه مراکز تحت پوشش سازمان بهزیستی (مراکز مثبت زندگی، مراکز مشاوره، ترک اعتیاد، اماکن عمومی، مراکز بهداشتی و درمانی، بانک ها، دفترخانه ها، ادارات استان و ... عملیاتی خواهد شد.

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم موضوع مشاوره و پیشگیری در سطح جامعه و بالاخص در بین خانواده ها به یک گفتمان تبدیل شود تا از این طریق گامهای موثری در زمینه پیشگیری از اعتیاد برداریم.

کد خبر 1759945

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha