تکمیل موزه استکبارستیزی در صحرای طبس نیازمند ۹۰ میلیارد تومان اعتبار

فلاحی اعتبار اختصاص یافته به موزه استکبارستیزی در صحرای طبس را حدود ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: بر اساس برآوردهای صورت گرفته تکمیل این زیرساخت فرهنگی نیازمند ۹۰ میلیارد تومان اعتبار است.

سرهنگ غلامرضا فلاحی- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی، ضمن گرامیداشت سالروز ۵ اردیبهشت و شکست مفتضحانه آمریکا در صحرای طبس، به ساخت موزه استکبارستیزی در صحرای طبس اشاره کرد و گفت: این موزه با تلاش دولت سیزدهم و نگاه دولت به مقوله دفاع مقدس، تبیین و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت، در محل وقوع این حادثه با مساحت سه هزار و ۴۰۰ متر مربع در حال ساخت است.

وی اعتبارات اختصاص یافته به این پروژه را حدود ۲۰ میلیارد تومان اعلام کرد و افزود: بر اساس پیش بینی و برآوردهای صورت گرفته تکمیل این زیرساخت فرهنگی نیازمند ۹۰ میلیارد تومان اعتبار است.

سرهنگ فلاحی با بیان اینکه موزه بین المللی استکبارستیزی و باغ موزه دفاع مقدس در خراسان جنوبی دو پروژه زیرساختِ فرهنگی مهم و مورد نیاز استان و کشور در عرصه دفاع مقدس و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، ابراز امیدواری کرد: با نگاه ویژه ملی و استانی و حمایت های دولت این دو پروژه فرهنگی تا پایان دولت سیزدهم تکمیل و افتتاح شود.

به گفته وی با حمایت های دولت سیزدهم تا کنون به موزه بین المللی استکبارستیزی بالغ بر ۱۹.۵ میلیارد اعتبار اختصاص یافته است و ادامه و افزایش سرعت کار نیاز به اختصاص اعتبار ملی و استانی دارد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی با اشاره به پیشرفت فیزیکی ۴۰ درصدی این پروژه، بُعد مسافت، شرایط آب و هوایی طبس و طوفان های شن را یکی از عوامل کندی کار اعلام کرد و یادآور شد: احداث پروژه و انجام کار از اواخر بهمن آغاز و تا اواسط اردیبهشت ادامه دارد.

وی خواستار توجه بیش از پیش استاندار، سازمان مدیریت و برنامه ریزی و... برای تسریع کار شد و ابراز امیدواری کرد: با تزریق اعتبارات استانی و ملی این پروژه مهم فرهنگی تا سال ۱۴۰۴ تکمیل و افتتاح شود.

کد خبر 1760008

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha