اعزام اولین گروه زائران خراسان‌ جنوبی به عمره مفرده 

امروز اولین گروه از زائران عمره مفرده خراسان جنوبی امروز به سرزمین وحی اعزام شدند.

حسین دستگردی- مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان از خراسان جنوبی با اشاره به اعزام اولین گروه زائران عمره مفرده خراسان جنوبی به سرزمین وحی اظهار کرد: گروه ۸۵ نفره اهل سنت امروز ساعت ۱۶ از فرودگاه زاهدان به سمت سرزمین وحی اعزام شدند.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی سهمیه در نظرگرفته شده عمره مفرده برای خراسان جنوبی را ۱۷۰ نفر اعلام کرد و گفت: این تعداد در قالب دو کاروان به سرزمین وحی اعزام می‌شوند.

وی با بیان اینکه این تعداد زائر در قالب ۲ کاروان شیعه و اهل تسنن اعزام می شوند، افزود: کاروان اهل سنت امروز چهارم اردیبهشت ماه از زاهدان و کاروان شیعیان هم ۱۳ اردیبهشت ماه از مشهد اعزام می شوند.

وی با اشاره به این مهم که در حال حاضر بیش از ۷۰ هزار نفر در صف انتظار تشرف به سرزمین وحی هستند، یادآور شد: سال گذشته پس از فراخوان برای ثبت نام و واریز وجه، حدود ۶۰۰ نفر از زائران هزینه تشرف را واریز نموده که به دلیل مشکلات پیش آمده این مهم محقق نشد و وجه واریزی زائران برگشت داده شد.

این مقام مسئول سهمیه استان برای تشرف زائران به عمره مفرده را ۱۷۰ نفر دکر کرد و افزود: این تعداد سهمیه از بین ۶۰۰ زائری که بر اساس زمانبدی اعلام شده در سال گذشته واریز وجه انجام دادند، انتخاب و به سفر معنوی اعزام می‌شوند.

وی هزینه این سفر معنوی را بالغ بر ۴۲ میلیون تومان اعلام و از راه اندازی مجدد این سفر معنوی بعد از ۹ سال ابراز خرسندی کرد و گفت: امید است بعد از سفر حج تمتع روند اعزام زائران عمره مفرده نیز ادامه دار بوده و با وجود افراد در انتظار، بتوان پروازها از خراسان جنوبی انجام داد.

مدیر حج و زیارت خراسان جنوبی با بیان اینکه برای گروه ۸۵ نفره اول، کلاس های آموزشی برگزار شده است، افزود: کلاس آموزشی گروه اعزامی در ۱۳ اردیبهشت هم روز پنج شنبه برگزار می شود.

وی مدت زمان اقامت و سفر زائران را ۱۰ روز اعلام کرد و یادآورشد: زائران پنج روز در مکه و پنج روز در مدینه اقامت خواهند داشت.

کد خبر 1760011

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha