مسجد جامع پاریس، اظهارات موهن ضد اسلامی نخست وزیر فرانسه را محکوم کرد

مسئولان مسجد جامع پاریس، اظهارات ضد اسلامی نخست وزیر فرانسه را محکوم کردند و این اظهارات را خطری برای وحدت ملی دانستند.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، مسجد جامع پاریس روز گذشته(دوشنبه سوم اردیبهشت ۱۴۰۳) با انتشار بیانیه‌ای در پلتفرم X  اظهارات ضد اسلامی «گابریل اتال» نخست وزیر فرانسه را محکوم کرد.

در این بیانیه آمده است: اینگونه تعمیم دادن که تهدیدی برای تحریف مؤلفه اسلامی در فرانسه است و وحدت ملی را به خطر می‌اندازد، محکوم شده است.

 این بیانیه می افزاید: اتال در جریان بازدید اخیر خود از منطقه «ویری شاچیون» در جنوب پاریس درباره «گروه‌های سازمان دهی شده ای که به دنبال نفوذ اسلامی هستند، صحبت کرد و به روند نفوذ ایدئولوژیک افراطی در داخل نهادهای دولتی به ویژه در محافل آموزشی اشاره کرد.

مسجد جامع پاریس در بیانیه خواستار آن است که اینگونه اتهامات براساس شواهد ملموس باشد تا آنها معتبر و موثق تلقی شوند و اظهارات سیاسی را کنار بگذارند.

 مسجد جامع پاریس با ابراز نگرانی نسبت به این اظهارات ضد اسلامی، اعلام کرد: چنین اظهاراتی منجر به عدم تایید برخی از اجزای جامعه فرانسه می شود و در تضعیف همزیستی در فرانسه سهیم می شود.

رئیس مسجد جامع پاریس از نخست وزیر و دولت خواست از این نوع سخنرانی ها به ویژه در این دوره انتخاباتی که در آن از اسلام و مسلمانان به عنوان وسیله ای برای جلب آرای راست افراطی استفاده می شود، بپرهیزند.

اتال در سال ۲۰۲۳ میلادی دو ماه پس از برعهده گرفتن مسئولیت وزارت آموزش و پرورش، ممنوعیت حجاب و عباء در مدارس دولتی را اعلام کرد و در ابتدای سال ۲۰۲۴ به عنوان نخست وزیر منصوب شد.

 فرانسه همواره شاهد مبارزات گسترده ضد اسلامی و مسلمانان، از نظر سیاسی و رسانه ای است، زیرا مقامات بیش از یک بار به خواستار تعطیلی بسیاری از انجمن ها و مؤسسات اسلامی شدند.

 ناظران بر این باورند که کمپین خصومت و تحریف اسلام در فرانسه با انگیزه اهداف سیاسی مرتبط با انتخابات است و نه به این دلیل که اسلام تهدیدی برای سکولاریسم دولت است، آنگونه که مخالفان با اسلام آن را ادعا می کنند.

کد خبر 1760034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha