آغاز بزرگترین رویداد قرآنی دانش آموزان در ۱۴ نقطه استان فارس

بزرگترین رویداد قرآنی دانش آموزان در ۱۴ نقطه استان فارس از ایستگاه داراب آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از فارس، محمد مهدی متحد زاده در آیین افتتاحیه چهل و دومین دوره مسابقات قرآنی دانش آموزان استان فارس با عنوان مسابقات ۱۴ گانه که قرار است در۱۴ نقطه استان برگزار شود با اشاره به حدیثی از امام صادق (ع) گفت: قرآن با گوشت و خون شما جوانان مومن آمیخته شده و قلب و روح شما با آن نورانی گردیده است.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس هدف از برگزاری مسابقات قرآنی را آشنایی دانش آموزان با معارف قرآن وعترت و کشف و پرورش استعدادهای برتر قرآنی دانش آموزان عنوان کرد.

متحد زاده گفت: استان فارس به دلیل گستردگی که دارد بین مرحله شهرستان ومرحله استانی مسابقات قرآن عترت و نماز دانش آموزان یک مرحله را تحت عنوان مسابقات ۱۴گانه طراحی کرده تا استعدادهای بیشتری با هم به رقابت پرداخته ونفرات برتر به مرحله استانی راه پیدا کنند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش فارس گفت: مسابقات ۱۴گانه قرآن عترت ونماز دانش آموزان فارس امسال به میزبانی شهرستانها و مناطق داراب، خرامه، اشکنان، قیروکارزین، سرچهان، فیروزآباد، اقلید، ارسنجان، خشت و کمارج، ممسنی، سروستان، سپیدان ، ناحیه یک شیرازو لارستان برگزار خواهد شد.

علی ثانوی ؛مدیر آموزش و پرورش داراب نیز دراین مراسم تصریح کرد:مسابقات قرآن ،عترت و نماز شهرستان داراب با شرکت بیش از ۷۰۰دانش آموزان و عوامل برگزار کننده ازداراب جویم، زرین دشت و فورگ برگزار می شود.

خاطر نشان می شود: دراین مراسم برنامه هایی شامل:اجرای تلاوت محمد امین نبی لو ؛قاری نونهال کشوری، گروه سرود کشوری قاسم ابن الحسن جنت شهر ، حضور حافظان روشندل دارابی، اجرای تک خوانی مداحی، قرائت قرآن و مناظره ای از نهج البلاغه توسط منتخبین مسابقات برگزار شد.

کد خبر 1760036

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha