کانون‌های خیّرین حرم‌ساز راه‌اندازی می‌شود

مدیر شهرستان‌های ستاد توسعه‌ و بازسازی عتبات عالیات استان کرمان نحوه راه‌اندازی کانون‌های خیّرین حرم‌ساز را تشریح کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از کرمان و به نقل از روابط عمومی ستاد بازسازی عتبات عالیات استان؛ مرتضی اخضمی در حاشیه گردهمایی مدیران مدارس متوسطه ناحیه دو آموزش و پرورش کرمان از راه‌اندازی کانون خیرین حرم‌ساز خبر داد و گفت: در این طرح هر کانون حداقل با ۲۰ نفر کار خود را شروع می‌کند و هر نفر ماهیانه حداقل ۵۰ هزار تومان برای امر بازسازی و توسعه عتبات متقبل می‌شود.

مدیر شهرستان‌های ستاد توسعه‌ و بازسازی عتبات عالیات افزود: این کانون‌ها می‌تواند خانوادگی، دوستانه و یا با حضور اقشار خاصی راه‌اندازی و در پایان هر ماه مبالغ جمع‌آوری شده به ستاد تحویل شود تا در راستای اهداف مورد نظر در امر توسعه و بازسازی عتبات هزینه شود و باقیات‌الصالحاتی برای اعضا باشد.

اخضمی اظهار کرد: این کانون‌ها می‌تواند به انتخاب خود اعضا نام خاصی به خود اختصاص دهد و به نیابت از شهدا، اموات، عزیزان و یا خودشان در این طرح مشارکت داشته باشند.

وی ادامه داد: در بحث جمع‌آوری نذورات در مدارس روش‌های مختلفی دنبال می‌شود که اولین روش، کسر از حقوق است که فرم‌های آن آماده شده و تحویل مدیر آموزش متوسطه آموزش و پرورش خواهد شد که این فرم‌ها در سه نسخه تهیه شده که نسخه اول به عنوان نسخه اصلی به معلم متقاضی و نسخه دوم به مدرسه و نسخه سوم برای ثبت در اختیار ستاد عتبات قرار می‌گیرد.

اخضمی تصریح کرد: به این ترتیب به درخواست و رضایت معلم، از ۱۰ هزار تومان تا هر رقمی که قید شود، از حقوق وی کسر و جهت امر خداپسندانه بازسازی عتبات اعمال می‌شود.

وی بیان کرد: در روش دیگر یک نفر به عنوان رابط مدرسه و ستاد می‌تواند مبالغ نذورات را جمع‌آوری و تحویل ستاد عتبات دهد و در شیوه‌ی سوم هم افراد به شماره حسابی که اعلام شده واریز می‌کنند.

مدیر شهرستان‌های ستاد توسعه‌وبازسازی عتبات عالیات کرمان در ادامه گفت: معلمینی که تمایل دارند در این کار خیر و صدقه‌ی جاریه مشارکت داشته باشند، می‌توانند یکی از روش‌های فوق را انتخاب کنند.

وی در مورد نحوه‌ی مشارکت دانش‌آموزان هم گفت: قبوضی با مبالغ پنج یا ۱۰ هزار تومان و بیشتر طراحی شده که این قبوض در اختیار مدارس قرار می‌گیرد تا مربیان پرورشی بتوانند در جذب نذورات و مشارکت‌ دانش‌آموزان ایفای نقش کنند.

کد خبر 1760039

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha