«چهارشنبه‌های امام رضایی» در مناطق محروم ارومیه

بانوان مسجدی و خیرین کانون فرهنگی و هنری مدینه القرآن مسجد خیرالنساء ارومیه با حضور در مناطق محروم و کم برخوردار و توزیع بسته معیشتی و تسویه حساب دفتری، جهاد می کند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان در استان آذربایجان غربی، اسلام با حضور بانوان در عرصه های مختلف اجتماعی مخالف نیست و آن را منع نکرده است، بلکه وظیفه اصلی وی را مادری می داند و در کنار آن اجازه حضور در جامعه و شرکت در فعالیت های فرهنگی، هنری، ورزشی و سیاسی را هم داده است.

بانوان مسجدی و خیرین کانون فرهنگی و هنری مدینه القرآن مسجد خیرالنساء ارومیه با حضور در مناطق محروم و کم برخوردار و توزیع بسته معیشتی، پرداخت هزینه درمان بیماران صعب العلاج و تسویه حساب دفتری جهاد می کند.

شهناز اخلاقی، مدیر کانون فرهنگی و هنری مدینه القرآن ارومیه در این مورد به خبرنگار خبرگزاری شبستان در ارومیه گفت: اعضای کانون فرهنگی و هنری تا به امروز به بیش از ۶۰ بیماری خاص و صعب العلاج بعد شناسایی در مناطق محروم کمک دارویی کرده و  در این راستا با همکاری گروه  امدادگران عاشورا واقع در بیمارستان امید قلقلکی در مسجد قرار دارد که بعد از پرشدن جهت کمک به بیماران صعب العلاج خرج می شود.

وی  با اشاره به اجرای طرح «چهارشنبه های امام رضایی»، افزود: در این طرح به مناطق محروم و کم برخوردار رفته و باشناسایی افراد نیازمند تسویه بدهی به مغازه ها صورت میگیرد.

اخلاقی ادامه اداد: امسال همزمان با شروع سال جدید و همزمانی با ماه قرآن ۱۰ بسته معیشتی توزیع شده که ارزش ریالی هر بسته یک میلیون تومان و شامل مرغ، برنج، روغن، ماکارونی، رب، گوشت و سایر اقلام مورد نیاز بوده است.

«چهارشنبه‌های امام رضایی» در مناطق محروم ارومیه

آزادی زندانیان مالی توسط بانوان مسجدی

مدیر کانون فرهنگی و هنری مدینه القرآن ارومیه بیان کرد: افطاری غذای گرم برای  ۲۵۰ نفر توزیع در مناطق کم برخوردار، افطاری در مسجد برای  ۳۵۰ نفر اهالی مسجد روزه داران و اعضای کانون، توزیع گوشت برای ۴۵خانواده، تسویه حساب دفتری خانواده به ارزش پنج میلیون تومان و آزاد سازی  زندان از جمله فعالیت های سال ۱۴۰۳ کانون فرهنگی و هنری مدینه القرآن ارومیه بوده است.

اخلاقی ادامه داد: همچنین جلسات خانگی انس با قرآن کریم و طرح مسطورا، کلاس های احکام، مفاهیم و جزخوانی نیز در ماه مبارک رمضان با حضور بانوان و اعضای مسجدی به صورت مرتب برگزار شد.

«چهارشنبه‌های امام رضایی» در مناطق محروم ارومیه

«چهارشنبه‌های امام رضایی» در مناطق محروم ارومیه

وی آماده بسته های معیشتی و توزیع غذای گرم برای کودکان با بیماری خاص به صورت ماهانه، خرید چند مرحله ای تبلت و گوشی برای دانش آموزان نیازمند و بازمانده از تحصیل و راه‌اندازی «کارآفرینی و اشتغال خانواده‌های بدسرپرست و بی سرپرست»  با همکاری حوزه علیمه الزهرا (س) در کارگاه خیاطی از جمله فعالیت های دیگر این کانون است.

اخلاقی افزود: توزیع بسته های گوشت میان خانواده های سالمند و کم برخوردار،  برگزاری و شرکت در جشن های ملی و مذهبی برای کودکان با همکاری کانون کودکان رضوی،  آماده سازی و توزیع بسته های یلدایی و در اعیاد دیگر برای خانواده های نیازمند و تهیه جهیزیه برای نوعروسان با همکاری کانون های محله ای آستان قدس رضوی را از دیگر خدمات کانون فرهنگی و هنری مدینه القرآن مسجد خیرالنسا واقع در رودکی است.

«چهارشنبه‌های امام رضایی» در مناطق محروم ارومیه

کد خبر 1760064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha