ضرورت انتخاب وزیر جهاد و ورزش از مازندران

حجت الاسلام محمدی لائینی گفت: نسل جوان و نوجوان مازندران استعداد بالایی در ورزش قهرمانی دارد و معتقدم این استان همانند کشاورزی در ورزش قهرمانی هم آبروی کشور است. وزیران ورزش و جهاد کشاورزی باید از استان مازندران باشند، چراکه این خطه قطب فعالیت‌های این دو بخش در سطح ملی محسوب می‌شود.

به‌گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از استان مازندران، حجت الاسلام والمسلمین محمدباقر محمدی لائینی-نماینده ولی فقیه در مازندران در آئین تکریم و معارفه استاندار که با حضور وزیر کشور در سالن همایش اتاق بازرگانی درحال برگزاری است، با اشار به آیه ۱۶۰سوره آل عمران «إِن یَنصُرۡکُمُ ٱللَّهُ فَلَا غَالِبَ لَکُمۡۖ وَإِن یَخۡذُلۡکُمۡ فَمَن ذَا ٱلَّذِی یَنصُرُکُم مِّنۢ بَعۡدِهِۦۗ وَعَلَی ٱللَّهِ فَلۡیَتَوَکَّلِ ٱلۡمُؤۡمِنُونَ اگر خدا شما را یاری کند، پس هیچ‌کس بر شما چیره نخواهد شد و اگر بخواهد شما را خوار نماید. پس آن کس که پس از خدا شما را یاری کند، کیست!؟ بنابراین مؤمنان تنها باید بر خدا توکّل کنند.» اظهار کرد: سرآغاز استفاده از جریان مبارک یاری خداوند این که به خلق خدا، به مردم، به احکام دین خدا و راه و خون شهدا توجه ویژه داشته باشیم.

وی ضمن تحسین خدمات ارزنده سید محمود حسینی پور-استاندار سابق مازندران افزود: عمر مدیریت در مازندران محدود است و متاسفانه مردم این خطه از شمال کشور تاکنون ۲۵استاندار را به خود دیده است.

حجت الاسلام محمدی لائینی همچنین به خدمات یوسف نوری-استاندار جدید مازندران اشاره کرد و گفت: انتخاب استاندار از استان مورد انتظار بوده است امید می رود استاندار جدید احترام استان و مردم رابه درستی رعایت نماید. تدبیر، مدیریت، تدین، عقلانیت، تعهد، صداقت و... برای ما اصل است و مسائل ناسیونالیستی اولویت نیست.

وی با اشاره به افتخار آفرینی مازندرانی ها در رشته های ورزشی و تامین امنیت غذایی کشور، افزود: باید وزیر ورزش و جوانان و وزیر کشاورزی از مازندران انتخاب شود.

حجت الاسلام محمدی لائینی در حوزه های مختلف خدمات زیادی از نظام گرفته و خلاء های زیادی هم دارد، گفت: در حوزه کشاورزی و باغداری نیز با افت قیمت و خلاء هایی مواجه ایم.

وی به مشکلات استان در حوزه دامداری، گردشگری و صنعت اشاره و بیان کرد: نبود صنایع تبدیلی نیز مشکلات زیادی برای استان ایجاد کرده است.

حجت الاسلام محمدی لائینی به آزاد سازی ۴۸۰کیلومتر ساحل مازندران اشاره کرد و افزود: آزاد سازی ساحل باید با پیوست فرهنگی همراه باشد.

وی با بیان اینکه جمعیت مازندران عمدتا هفتگی ۲برابر می شود، گفت: زیرساخت های تردد استان باید بهسازی و بروز رسانی شود.  

حجت الاسلام محمدی لائینی بااشاره به مشکلات استان در حوزه آردونان، آب، تردد، ویلاسازی و جنگل خواری و... اشاره کرد و خواستار ایجاد قطار محلی پرسرعت در استان شد.

وی بابیان اینکه اتوبان ساحلی نیز باید بین استان های مازندران با سایر استان های شمالی کشور ایجاد شود، گفت: با ایجاد این اتوبان می توانیم شاهد توفیق در حوزه صادرات محصولات کشاورزی و باغی استان باشیم.

به گزارش شبستان، هیئت وزیران در جلسه روز ۲ اردیبهشت یوسف نوری ۶۳ ساله را به عنوان بیست‌وپنجمین استاندار مازندران انتخاب کرد. نوری سال ۱۳۴۰ در ایلام متولد شد و دانش‌آموخته مقطع دکترای تخصصی مدیریت گردشگری از دانشگاه علامه طباطبایی است. مهم‌ترین عنوان مدیریتی او تصدی کرسی وزارت آموزش و پرورش است که به مدت ۴۹۲ روز از هفتم آذر ۱۴۰۰ تا ۱۴ فروردین ۱۴۰۲ در کارنامه او ثبت شد.  سید محمود حسینی‌پور - استاندار مازندران نیز با حکم محمد مخبر معاون اول رئیس‌جمهور به عنوان رئیس دبیرخانه ستاد هماهنگی مبارزه با مفاسد اقتصادی کشور معرفی شد.

کد خبر 1760069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha