تعطیلی و دستگیری در دانشگاه‌های آمریکا برای اعتراض به جنایات غزه

پلیس آمریکا ده‌ها تظاهرکننده مخالف جنگ غزه و حامی فلسطین را در دو دانشگاه نیویورک و بیل بازداشت کرد.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، پلیس آمریکا ده‌ها تظاهرکننده را در حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های نیویورک و ییل دستگیر کرد.

دانشگاه هاروارد نیز روز دوشنبه، درهای خود را بسته و کلاس‌های آموزشی را لغو کرد، زیرا برخی از دانشگاه‌های معتبر آمریکایی به دنبال کاهش تنش در محوطه دانشگاه به دلیل حمله اسرائیل به غزه بودند.

پلیس بیش از ۱۰۰ معترض طرفدار فلسطین را که در منطقه سبز کلمبیا اردو زده بودند، دستگیر کرد و این درحالی است که اردوگاه های مشابهی در دانشگاه های سراسر کشور به وجود آمده است، زیرا دانشگاه‌ها در تلاش برای تعیین مرز بین اجازه آزادی بیان و حفظ یک محوطه دانشگاهی ایمن و فراگیر هستند.

در دانشگاه نیویورک، تظاهرات چهارشنبه گذشته توسط دانشجویان گسترش یافت و دیروز به صدها تظاهرکننده رسید. دانشگاه‌ها به جمعیت دانشجویان هشدار داده و اعلام کردند که آنجا را  ترک کنند.

سی ان ان گزارش داد: پلیس نیویورک دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه نیویورک را در جریان تظاهرات حامی فلسطین در این دانشگاه دستگیر کرد.

بیول یون، دانشجوی حقوق در دانشگاه نیویورک گفت: این یک کمپین واقعاً ظالمانه از سوی دانشگاه است که به پلیس اجازه می دهد دانشجویان را در محوطه دانشگاه ما دستگیر کند.

کد خبر 1760100

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha