بجنورد، میزبان یادواره استانی «شهدای غریب در اسارت» می شود

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی گفت: یادواره استانی «شهدای غریب در اسارت» تیرماه در مرکز خراسان شمالی برگزار می شود.

به گزارش خبرگزاری شبستان از خراسان شمالی؛ «حسن ناهیدی» معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی امروز (۴ اردیبهشت ماه) در ستاد استانی کنگره ملی «شهدای غریب در اسارت» خراسان شمالی با اشاره به برگزاری کنگره شهدای غریب در اسارت در استان افزود: تاکنون از طریق روایت آزادگان، ۱۴ شهید غریب اسارت در خراسان شمالی شناسایی شده اند که هدف اصلی از برگزاری این کنگره شناسایی و معرفی این شهداست.

وی تولید مستند از یادواره های شهدا را اقدام مهم و موثری برای آیندگان در مسیر ترویج فرهنگ ایثار و تاثیرگذار دانست و تاکید کرد: امروزه بیش از گذشته به فرهنگ ایثار و شهادت نیاز داریم.

ناهیدی با اشاره به اینکه جنگ ها دوره فشرده تاریخ هستند که هم تاثیر در گذشته و هم در آینده یک کشور دارند، اظهارکرد: شهدا محصول معادلات طولانی مدت جنگ هستند شهدا مبانی دینی،  مذهبی، تاریخی و ملی کشور را ترویج داده اند.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی بیان کرد: خراسان شمالی از دورترین مناطق به جنگ بود اما حضور رزمندگان و تعداد شهدا به نسبت جمعیت آن بیشتر است.

وی افزود: دخیل کردن دستگاه های اجرایی استان در اجرا و برگزاری بهتر این کنگره هم در دستور کار باید قرار گیرد.

«هوشیار» معاون امور استان‌های کنگره یادواره شهدای غریب در کشور نیز از آمادگی خراسان شمالی در برگزاری کنگره استانی شهدای غریب خبر داد و گفت: این کنگره تیرماه برگزار خواهد شد.

وی افزود: از تعداد هزارو ۷۰۰  اسم که احتمال شهادت آنها در اسارت وجود داشت، هزارو ۸۰ شهید غریب اسارت در کشور شناسایی و ثبت شده اند.

هوشیار خاطرنشان کرد: چاپ کتاب شهدای غریب از هر استان هم در دستور کار قرار دارد.

کد خبر 1760102

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha