«شما سرطانید، از انگلیس دور شوید»؛ اوج گیری نژادپرستی علیه زنان مسلمان

درحالی یک فیلم از حمله نژادپرستانه یک شخص به گروهی زنان مسلمان در لندن منتشر شده است که گزارش‌ها حاکی از امتناع وزاری دولت انگلیس نسبت به افشای میزان گسترش اسلام هراسی در این کشور است.

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از الجزیره، پلیس انگلیس، یک شهروند انگلیسی را پس از انتشار فیلمی که او را درحال حمله به گروهی از زنان مسلمان با الفاظ زشت و نژادپرستانه نشان می دهد، دستگیر کرد. این زنان درحال قدم زدن در خیابان‌های لندن بودند که این شخص به آنها حمله کرد.

این فیلم نشان می دهد: این مرد سفید پوست با عینک در خیابان جنوبی رامفورد در شرق لندن به این زنان که برخی از آنها حجاب داشتند، نزدیک می شوند و با الفاظ نژادپرستانه به آنها حمله می‌کند.

 تری یوری، ۵۵ ساله، زنان مسلمان را در منطقه شلوغ خرید دنبال کرد، با صدای بلند فریاد زد و به آنها اشاره کرد، در حالی که آنها سعی داشتند از او دور شوند.

 «گروه اقدام جامعه ریدبریج» دوباره این فیلم را به طور گسترده منتشر کرد که در آن مرد فیلم زنان را "خائنان مسلمان" توصیف می‌کند، می گوید: بروید ای احمق‌ها، ما یک کشور مسیحی هستیم. ما شمار را دوست نداریم. شما در کشور ما سرطان هستید، ما کشور مسلمان نیستیم.

 بعد از آن، یکی از زنان از او خواست دست از آزار و اذیت آنها بردارد، اما وی پاسخ داد: ما شما را اینجا نمی خواهیم. از انگلیس بروید.

 گروه اقدام جامعه ریدبریج در پستی در پلتفرم X نوشت: تری یوری،۵۵ ساله  متهم به آزار و اذیت مذهبی عمدی است و در ۲۲ آوریل در دادگاه قضایی تیمز در دادگاه حاضر شد.

 در همین حال، پلیس هاورینگ، اعلام کرد: یوری به اتهام ارتکاب جنایات نژادپرستانه مرتبط با نظم عمومی در عصر روز یکشنبه دستگیر شد و همچنان در بازداشت است.

 «وسیم احمد» (۵۵ ساله) از شاهدان عینی این حادثه به روزنامه انگلیسی ایندیپندنت گفت: من می دانم که این زنان از نحوه وقوع این حادثه شوکه شدند، اما در عین حال از ۷ اکتبر به بعد حملات ضد اسلامی به شدت افزایش یافته است.

 وی افزود: بسیاری از وزرای دولت و حتی «ریشی سوناک» نخست وزیر انگلیس از افشای میزان گسترش اسلام هراسی امتناع می ورزند. زنان اهداف آسانی (برای مهاجمان) هستند و این غم انگیزترین چیز است. من ندیدم کسی مداخله کند، شاید آنها نگران امنیت خود بودند، اما تنها کاری که باید انجام داد این است که چند بار فریاد بزنید تا خود را در معرض خطر قرار ندهید. من نمی فهمم چرا مردم کنار می ایستند و اجازه می دهند این اتفاق بیفتد.

 از سوی دیگر، سخنگوی پلیس لندن به این روزنامه تاکید کرد: پلیس در حال بررسی برای رویارویی با این اقدامات "به عنوان جنایت نفرت" است.

افزایش اقدامات ضد اسلامی

در گزارش سازمان «اندازه گیری حملات علیه مسلمانان» مربوط به مستندسازی حوادث ضد مسلمانان در بریتانیا در فوریه ۲۰۲۴  آمده است: حوادث نفرت نسبت به چهار ماه آخر سال ۲۰۲۳ میلادی ۳۳۵ درصد افزایش یافته است.

براساس این گزارش، از زمان حوادث هفتم اکتبر ۲۰۲۳ میلادی و جنگ اسرائیل علیه غزه، بیش از دو هزار مورد اقدام ضد مسلمانان در بریتانیا ثبت شده است.

 در ژوئیه ۲۰۲۳، این سازمان مطالعه ای تحت عنوان "یک دهه نفرت ضد مسلمانان" منتشر کرد که نشان دهنده افزایش نگران کننده موارد اسلام هراسی در بریتانیا در طول ده سال گذشته بود .

در این گزارش آمده است: موارد تایید شده مربوط به نفرت از مسلمانان  به صورت سالانه افزایش یافته است. این سازمان بیش از ۲۰ هزار گزارش از افرادی دریافت کرده است که در دهه گذشته حوادث اسلام هراسی را گزارش کرده اند و به بیش از ۱۶ هزار مورد از مسلمانانی که با نفرت  روبه رو شدند، کمک و حمایت کرده است.

این سازمان اعلام کرد: در سال ۲۰۱۲ میلادی، ۵۸۴ مورد را ثبت کرده است، در حالی که تعداد موارد ثبت شده در سال ۲۰۲۱  میلادی به هزار و ۲۱۲ مورد رسیده است. تعطیلی‌هایی که به دنبال شیوع همه‌گیری کرونا (کووید-۱۹) ایجاد شد، باعث تشدید نفرت علیه مسلمانان در اینترنت شد. به طوری که در سال ۲۰۲۰ بیشترین تعداد موارد مربوط به اسلام هراسی را ثبت کردند.

این مطالعه نشان می‌دهد: حوادث اسلام هراسی در سراسر جهان بین سال‌های ۲۰۱۶، ۲۰۱۷ و ۲۰۱۹ به اوج خود رسید، سال‌هایی که شاهد مجموعه‌ای از حملات تروریستی در بریتانیا، حملات تروریستی کرایست‌چرچ در نیوزیلند و نتیجه همه‌پرسی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا بودیم.

افزایش نفرت از مسلمانان به دلایل مختلفی از جمله فعالیت های راست افراطی و سخنرانی های سیاسی آن و افزایش حملات ضد مسلمانان در کشورهای مختلف جهان است.

 شورای مسلمانان بریتانیا در پستی در پلتفرم «X»  اعلام کرد: داده‌های تکان‌دهنده جدید افزایش ۳۰ درصدی جنایات ناشی از نفرت ضد اسلامی را نشان می‌دهد که بیانگر یک مشکل جدی، مداوم و گسترده در جامعه ما است.

بر اساس گزارش اداره آمار بریتانیا (ONS)، تعداد مسلمانان در انگلیس و ولز طی ده سال گذشته ۱.۲ میلیون نفر افزایش یافته است و جمعیت مسلمانان در سال ۲۰۲۱ به ۳.۹ میلیون نفر رسید. حضور مسلمانان در بریتانیا در ۵ شهر از جمله بیرمنگام، برادفورد و منچستر متمرکز است و بیش از ۲۵۰ مسجد در بریتانیا وجود دارد.

کد خبر 1760115

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha