افتتاح ۲۷ مدرسه طی ۶ماه در تبادکان

رئیس منطقه آموزش و پرورش تبادکان مشهد گفت: از ۱۰ آبان ماه پارسال تا امروز، یعنی در مدت حدود ۶ ماه، ۲۷ مدرسه کوچک و بزرگ با ۲۱۸ کلاس درس با اعتبارات دولتی و کمک های خیران و با ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال هزینه ساخته شده است.

محمدحسین عبداللهی روز سه شنبه در آیین افتتاح مدرسه دو کلاسه روستای شاهین قلعه در بخش مرکزی مشهد افزود: وسیع ترین منطقه آموزش و پرورش کشور با ۱۵۱ هزار دانش آموز در روستاهای بخش مرکزی و مناطق شهری ۲، ۳، ۴، ۵، ۱۰ و ۱۲ در مناطق پیرامونی و حاشیه نشین کلانشهر مشهد خدمات آموزشی می دهد.

وی ادامه داد: از ۱۰ آبان ماه پارسال تا امروز، یعنی در مدت حدود ۶ ماه، ۲۷ مدرسه کوچک و بزرگ با ۲۱۸ کلاس درس با اعتبارات دولتی و کمک های خیران و با ۲ هزار و ۵۷۰ میلیارد ریال هزینه ساخته شده است.

رئیس منطقه آموزش و پرورش تبادکان مشهد ضمن تجلیل از کمک خیران در ساخت مدارس اظهار کرد: همچنین یک استخر، سالن ورزشی و چند زمین چمن در آستانه افتتاح در منطقه تبادکان قرار دارند که به زودی این طرح های ورزشی نیز به بهره برداری می رسند.

خیران پای کار مدرسه سازی

فرماندار مشهد نیز در این مراسم گفت: در ساخت مدارس به خصوص در مناطق کم برخوردار، خیران به شکل گسترده پای کار آمده اند.

محسن داوری افزود: ممکن است در برخی موارد میزان کمک خیران برای ساخت یک مدرسه کم باشد اما این مساله دارای اهمیت نیست چرا که مهم برکت کمک های خیران است.

وی ادامه داد: ساخت مدارس خیر ساز با برکت است چرا که سرعت اجرای طرح در این گونه موارد بیشتر است و از طرفی مردم به واسطه اینکه مدرسه وقف و خیرساز است در مراقبت از آن توجه بیشتری می کنند.

 مطابق اعلام فرمانداری مشهد سرانه فضای آموزشی برای هر دانش آموز در کشور ۵.۵ متر مربع، در خراسان رضوی ۴.۵ مترمربع و در حاشیه شهر مشهد و روستاهای اطراف این کلانشهر ۱.۲ مترمربع است.

با توجه به کمبود ۲ هزار کلاس درس در این شهرستان طرح ویژه ساخت مدرسه توسط خیران مورد حمایت قرار گرفته است و هر سه‌شنبه یک مدرسه در این شهرستان به بهره برداری می رسد.

پایان پیام/

کد خبر 1760139

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha